Ska i helgen montera ner/riva det här köket som är platsbyggt och suttit sen 1942. Vattnet är bortkopplat och kofoten inhandlad. Andra tips mottages gärna
 
  • Platsbyggt kök från 1942 med vita luckor, kakel och trägolv, redo för rivning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gammalt kök med överskåp och köksö redo att rivas, trägolv synligt och verktyg på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
”Tjocka berta” en storslägga 8-10 kg gör jobbet på en timme + en smideshammare att slå in kofoten med. Låna släggan eller hyr den.
 
Snälla lägg ut det så någon kan bevara det. Fantastiskt kök!
 
  • Gilla
Björkebo Frösön och 2 till
  • Laddar…
T topmount skrev:
Snälla lägg ut det så någon kan bevara det. Fantastiskt kök!
Har lagt ut det både här, marketplace och alla köp och säljgrupper jag kan hitta i Skåne men det finns tyvärr inget intresse. Har försökt skänka det sen jag flyttade in i våras. Du är välkommen att ta det :)
 
Skall du nu slå sönder det så gör de försiktigt, tiden du sparar med ”storsläggan” får du betala för flerfaldigt när du skall återställa skadade väggar för nya köket
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Gummiklubba med lite tyngd tycker jag är användbara för att knacka isär möbler. 40-talsmöbler brukar ha långa spikar och sällan lim. Enklare att hantera delarna om de inte är sönderslagna.
 
Vad har du köpt för kofot? Det är nämligen stor skillnad på en bra kofot och en dålig... :).

I övrigt så brukar det vara behändigt med ett bräckjärn och en vettig hammare.

Och så en jäkla massa sopsäckar att lägga skräpet direkt i.
 
Tigersågen är ovärderlig i såna här fall.
Kapa hyllplanen på två ställen så du kan vika stomsidan och på så sätt få med spikarna från väggen.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.