A
D Danii KD skrev:
Fick bli epoxy :). Tror det funkar bra och hoppas det håller. Alla problem kommer samtidigt. Nu vill inte luckan stängas. Låter som att låset släpper hela tiden. Klickar i och sen ut.

Ska man ta bort täcklocket på insidan av luckan och kolla?
Kolla om hjulen i den övre diskkorgen hopat ur
 
  • Gilla
Danii KD
  • Laddar…
Låter mer och mer som att det kanske är läge att köpa en ny maskin istället.... ;)
 
Har allt fungerar nu. Hoppas det håller till sommaren
 
Jag skulle avråda från att använda epoxi i diskmaskinen. Just ur kemisk synpunkt. Epoxi kan vara allt från reproduktionstörande, cancerframkallande till bara allergiframkallande. Det är väldigt svårt att veta vad diskmedelets frätande egenskaper gör med din lagning. Det är en sak och ta en medveten risk när man är ensam men blandar du även in barn och familj så ska du fundera en gång till.

I mina ögon är det ett dumsnålt beslut att använda epoxi
 
A
Epoxi är ett etablerat sätt att reparera skador på korgarna i en diskmaskin, även skador i kylskåp.
 
electroluxaren skrev:
Epoxi är ett etablerat sätt att reparera skador på korgarna i en diskmaskin, även skador i kylskåp.

Epoxi är ett samlingsnamn för en limsort. Det jag vill få fram är att använda det ett lim som är godkänt för det här ändamålet. Det finns flera tusen sorter epoxi och vissa kan vara rent farliga att använda tillsammans med frätande diskmedel.
 
A
säljs dessa till konsument?
 
Konsumenter har tillgång till flera olika epoxilimmer. De finns över allt. Perfekt att laga bilen osv men de flesta vet dock inte om riskerna som finns eller läser skyddsinstruktionerna på baksidan av förpackningen. Det kan skapas avfällning som sedan fäster på tallriken som sen tas upp av maten.


http://www.loctite-consumer.se/se/produkter/superglue-liquid.html

Godkänt för diskmaskin
 
A
enkomponents cyanoakrylats lim är väl ändå inte en epoxi
 
electroluxaren skrev:
enkomponents cyanoakrylats lim är väl ändå inte en epoxi
Hehe nä det är cyanakrylat. Ursprungsfrågan var ett lämpligt lim att laga diskmaskinen.
 
A
OK
Taget!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.