T Thomas_Blekinge skrev:
Och lägg sedan på 150% till kund.
men jag vill ha hjälp med frågorna
 
Staffans2000
Jag fattar inte ens frågan, eftersom det du fråga skulle en nioåring klara av att räkna ut med bravur.
 
  • Gilla
KjellTimell
  • Laddar…
Diyar Diyar skrev:
men jag vill ha hjälp med frågorna
Det är OK, bara du inte vill ha hjälp med svaret! ;-)

(Seriöst, det låter som om du vill att någon annan ska göra din läxa). Om det är något i frågan du inte förstår så hjälper jag gärna till - men jag tänker inte ge dig ett färdigt svar, då har du ju inte lärt dig något.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Läxhjälp finns det andra forum för :p
 
snaggletooth snaggletooth skrev:
Läxhjälp finns det andra forum för :p
Tips?
 
Flashback
 
B b8q skrev:
Det är OK, bara du inte vill ha hjälp med svaret! ;-)

(Seriöst, det låter som om du vill att någon annan ska göra din läxa). Om det är något i frågan du inte förstår så hjälper jag gärna till - men jag tänker inte ge dig ett färdigt svar, då har du ju inte lärt dig något.
spela ingen roll om jag kommer lära mig eller ej . Om du inte kan hjälpa eller inte kan svara så jag tycker du ska bara strunta i mitt inlägg .
 
Diyar Diyar skrev:
spela ingen roll om jag kommer lära mig eller ej . Om du inte kan hjälpa eller inte kan svara så jag tycker du ska bara strunta i mitt inlägg .
Om du vill ha min hjälp att förstå frågan, så förklara vad i den som du inte behärskar istället för att bli irriterad. Är det svårt att räkna ut arean på en rektangel? Omvandla millimeter till meter? Procenträkning? Veta när man använder kakel och när man använder klinker? Säg vad problemet är, så får du kanske hjälp.
 
Vi måste veta hur stora kakel respektive klinker är så man kan räkna ut hur mycket spill det blir...
 
useless useless skrev:
Vi måste veta hur stora kakel respektive klinker är så man kan räkna ut hur mycket spill det blir...
Nja, spillberäkning behandlades i Diyars andra fråga på forumet, om gipsskivor.
 
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Jag fattar inte ens frågan, eftersom det du fråga skulle en nioåring klara av att räkna ut med bravur.
Inte i dag i dagens skola, va så säker.
 
  • Haha
Staffans2000
  • Laddar…
Det här har ju ingenting med badrum att göra, lite matematik du ska lära dig här!

Börja med att räkna ut golvytan (gör om allt till meter först, annars får du ytan i kvadratmillimeter..):
4*6 =..

Därefter längden på alla väggar * höjden på väggarna:
(6+6+4+4)*2,5 = ?

Sen tar du bort ytan för dörren:
? - (2,1*0,9) = ?

Nu har du golvytan och väggytan!

Nu har du ytorna i kvadratmeter, dags att gångra ytan mot priset, sen lägger du på moms och rabatten!

Sen för att få mer hjälp, försök att börja på problemet och berätta var du fastnar istället så brukar folk vara med hjälpsamma :)
 
  • Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
In på denna hemsidan, där finns volontärer som hjälper till väldigt pedagogiskt och bra hela veckan. Brukar själv sitta där ibland och skriva, https://www.pluggakuten.se/
 
ådal ådal skrev:
In på denna hemsidan, där finns volontärer som hjälper till väldigt pedagogiskt och bra hela veckan. Brukar själv sitta där ibland och skriva, [länk]
Tack så mycket
 
Diyar Diyar skrev:
Tack så mycket
Hängde du med på uträkningarna?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.