T
Hej!

Jag har wifi del till denna, när jag installerade den så kunde jag direkt nå llv både via wifi och utanför wifi, på jobbet tex. Detta har fungerar utmärkt i flera månader, men för 2 veckor sedan så har jag ej längre kunnat nå den utanför wifi.

Jag har startat om pumpen flera gånger, router likaså. Även loggat in och ut ”out-of-home” men det hjälper icke!

Försökt fö hjälp via Daikin, men dom svarar ej på mail dessvärre.


Är det någon som haft samma fel som vet hur man kan få ordning på detta?
 
Gör en ominstallation av app samt adapter. Ibland tappar de. Har varit med om ett antal .
 
T
B Beckman skrev:
Gör en ominstallation av app samt adapter. Ibland tappar de. Har varit med om ett antal .
Jag gjorde en reset, höll inne setup&mode knapparna som sitter på wifi, 3 lampor började blinka. Tryckte på den övre knappen, setup. Enligt Daikin skall den nollställa wifi.

La sedan till LLV igen, kom åt den i appen även utanför wifi.

Prövade imorse igen på jobbet, kom inte åt den då. Loggade in i "out of home". Kom åt den igen, prövade sedan senare. Samma fel igen, loggade in, men bockade även i rutan "logga in automatiskt". Där verkar felet ligga, för nu kommer jag inte åt den hur jag än försöker från jobbet.

Har du märkt av denna bugg? Vad gjorde du för att lösa den i sådant fall?
 
T
Nu helt plötsligt hoppade den upp i Appen, fast jag inte ändrat något. Är fortfarande på jobbet.

Varför gör den så? Något stör den när jag försöker nå den i appen utanför wifi.
 
Jag skulle ställt frågan på www.varmepumpsforum.se. Där brukar finnas en person som jag uppfattar arbetar med Daikin (han/hon har Daikin som användarnamn) specifikt som brukar vara duktig på att svara,
 
  • Gilla
Thomas'
  • Laddar…
T
Uppdatering!

Jag har ej gjort någonting med varken appen eller pumpen sedan sist jag skrev.

När jag startar appen (utanför wifi), så får jag upp "Inga enheter hittade", MEN om jag väntar sedan i någon minut, då uppdaterar den och jag får upp LLV. Förstår inte varför detta sker. Men men, det "fungerar" nu iaf.
 
M Myckling skrev:
Jag skulle ställt frågan på www.varmepumpsforum.se. Där brukar finnas en person som jag uppfattar arbetar med Daikin (han/hon har Daikin som användarnamn) specifikt som brukar vara duktig på att svara,
Jag har haft liknande problem där jag dels efter en tid tappar kontakten med pumpen, dels inte kan återansluta hur väl jag än följer instruktionerna.
Det visade sig efter en massa jobb att Wifimodulen bara klarar av Wifikanal 1-11 medan min router(och alla moderna routrar) även har kanalerna 12 och 12. Routern var fabriksinställd på automatiskt kanalval och kan alltså efter omstart ibland välja någon av dessa två kanaler varvid kontakten med pumpen förloras och det inte heller går att återskapa denna med den procedur som finns i appen. Det hjälper för det mesta inte ens att starta om routern då den inte självklart byter kanal då.
Lösningen är att gå in i routerns konfigureringssida för Wifi och där ställa om från automatiskt kanalval till en fast kanal mellan 1 och 11 (jag valde kanal 5). Därefter fungerade allt klockrent.
Att inte Daikin kan tala om det i instruktionen eller i appflödet eller åtminstone nämna det på sin frågesida tycker jag är skt.
Hur man går in i routern via en webläsare kan man läsa i routerns användarinstruktion. Det är inte jättesvårt
 
  • Gilla
Myckling
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.