Jag och min sambo har läst eeeenorma mängder information angående larm men nu behöver vi fasiken hjälp.

Krav
- Godkänd för husdjur (liten hund)
- Magnetsensorer/glaskrossensorer
- Skalfunktion

Arlo
- Bäst i alla test. Har dock inga magnetsensorer. Uteslutet.

Google nest
- Säljs inte i sverige?
- Om man bara köper huben, finns det andra märken som kan komplettera nest till ett fungerande larmsystem?
(nest är kompatibelt med ex dlink och fibaro)

Yale
- Känns aktuellt eftersom vi har yale doorman
- Har alla tillbehör vi vill ha
- Säkerhet för hackers? .. Andra nackdelar?

Ajax
- Känns som ett "säkrare" larmsystem
- Har alla tillbehör vi vill ha
- Nackdelar??
 
Själv kör jag med DSC Neo, trådat, men det kunde lika gärna varit trådlöst. Har en kollega som kör Ajax och han jobbar bara med säkerhetssystem. Han har säkert valt det utifrån prisbilden också. Det fungerar bra, lätt att installera och en grym app. Allt annat kan man säga om det jag själv har. Appen är kass och det är inte smidigt att jobba med.
 
  • Gilla
hejhopp
  • Laddar…
T
Villbyggavillan Villbyggavillan skrev:
Jag och min sambo har läst eeeenorma mängder information angående larm men nu behöver vi fasiken hjälp.

Krav
- Godkänd för husdjur (liten hund)
- Magnetsensorer/glaskrossensorer
- Skalfunktion

Arlo
- Bäst i alla test. Har dock inga magnetsensorer. Uteslutet.

Google nest
- Säljs inte i sverige?
- Om man bara köper huben, finns det andra märken som kan komplettera nest till ett fungerande larmsystem?
(nest är kompatibelt med ex dlink och fibaro)

Yale
- Känns aktuellt eftersom vi har yale doorman
- Har alla tillbehör vi vill ha
- Säkerhet för hackers? .. Andra nackdelar?

Ajax
- Känns som ett "säkrare" larmsystem
- Har alla tillbehör vi vill ha
- Nackdelar??
Nu har jag inte kommit till just biten larm i smarta hem, som du verkar söka. Jag har Sector Alarm, men deras möjligheter i appen har gjort att jag kommer säga upp detta och ersätta med smarta hem/larm. Dessutom kostar det 500kr/mån för något jag anser är föråldrat.

Jag kör med Nexa Bridge och kommer bygga vidare på detta för larmet, magnetkontakter, rörelsevakt, larm har jag till detta system idag och det fungerar riktigt bra.

Kameror däremot har jag ej ännu. Men jag vet att man kan köpa kameror som fungerar med z-wave som är till för husdjur.
 
Vill du skruva själv och ha bra grejor som funkar över tid så köp något märkesfabrikat och använd trådade sensorer.
Dina få krav uppfylls av alla larm.
 
Nu inser jag att ni bygger nytt. Jag har som sagt DSC neo, det är ett ”proffslarm” avsett för kommersiella fastigheter och ”lyxbostäder”. Det är bra grejer men inte det mest användarvänliga. Jag rekommenderar som ovan, trådat. Siren(er), IR, MK, rökdetektorer mm. Allt finns. Kolla www.teletec.se
 
Teletec är en distributör som inte säljer till privatpersoner. OK, du kan få en överblick över grejor som finns men handla där går ej, såvida du inte har en firma.
 
J Johan456 skrev:
Appen är kass och det är inte smidigt att jobba med.
Provat den nya Connect alarm appen? Den är bättre än Neo Go! :)
 
X xdigger skrev:
Provat den nya Connect alarm appen? Den är bättre än Neo Go! :)
Ja, och den är ljusår efter konkurrenter. Att säga att den är bra är en kraftig överdrift.
 
Det är nog mest en smaksak. Vilka konkurrenter tänker du på då?
 
Jag kör Ajax sedan två år och är väldigt nöjd. Har inte bytt ett batteri ännu och systemet snurrar på, De håller mycket hög kvalitet på produkter och kan inte jämföras med ett Clas Ohlsson larm eller liknande. Du kommer dock snabbt upp i 10k om du köper till lite grejer.
Enda nackdelen är möjligtvis lite outvecklat/enkelt stöd för video men de uppdaterar fortlöpande produkten med nya funktioner mm.
 
X xdigger skrev:
Det är nog mest en smaksak. Vilka konkurrenter tänker du på då?
T.ex. Ajax. Har du ett Neo hemma själv eller installerar du ”bara”. Jag kan posta en lista från datorn vid tillfälle med vad jag tycker är dåligt i appen. Sen kan man tycka vad man vill men många saker är odiskutabelt dåliga och kan lösas om vilja från tillverkaren finns.
 
Ajax är ingen konkurrent till DSC. Dom inriktar sig på helt olika typer av kunder.
 
X xdigger skrev:
Ajax är ingen konkurrent till DSC. Dom inriktar sig på helt olika typer av kunder.
Jo men om man har DSC så som jag har, i ett hus då är det relevant med en bra app.
 
Jag har DSC Neo och det funkar kanonbra. Jag är jättenöjd med appen.
 
A aspa-hasse skrev:
Jag har DSC Neo och det funkar kanonbra. Jag är jättenöjd med appen.
Jo visst. Man kan vara nöjd med kvaliten på Com hems analoga grundutbud och ADSL med. Allt beror på vad man jämför med. Men vad kul att du är nöjd:D
 
  • Gilla
guggen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.