Hej,

Efterfrågar rekommendationer på återförsäljare av IVT värmepumpar i Malmö-regionen.

jag är i färd med att behöva byta ut min luft/vatten värmepump då nuvarande sjunger på sista versen.

kan någon rekommendera bra återförsäljare i Malmö-regionen som ni själva har bra erfarenhet ifrån? Tex service, pris, kvalitet Mm

tack på förhand
 
kenneth5828 kenneth5828 skrev:
[länk]
Tack men jag var på jakt efter någon med egna erfarenheter av återförsäljaren.
 
Ivt i Vellinge har jag använt ett antal gånger, men det är några år sedan, vet inte ens om dom finns kvar.
 
  • Gilla
hus12345
  • Laddar…
Värmepumpcenter Rotek Malmö AB har installerat den IVT-pump som förra ägaren av huset satte in. När vi 16 år senare ringde till dem för att fråga något om pumpen så visste de precis vilken installation det var. Det kändes väldigt förtroendegivande att de hade så bra koll rakt av utan att kolla i några papper eller dokumentation. Men vi har själv inte anlitat dem till något.
 
  • Gilla
hus12345
  • Laddar…
Måste ha väldens bästa minne om man minns 16 år gamla installationer utan att ha kikat i dokumentation eller så har dom installerat så få så man minns dom :)
 
C Comfort Thomas skrev:
Måste ha väldens bästa minne om man minns 16 år gamla installationer utan att ha kikat i dokumentation eller så har dom installerat så få så man minns dom :)
Jo jag var ganska häpen men han mindes var slangen var nedplöjd och vilken pump det gällde. Och kommunens dokumentation bekräftade var slangen var nedgrävd, det var precis där han sade i telefonen.
 
https://4tec.se/

Bra erfarenhet i Höllviken, kan ej svara för Malmö-kontoret (kanske delvis samma folk, är ju inget avstånd).

Vad gäller "pris, kvalitet" mm vet jag inte riktigt. IVT-produkter kostar väl vad de brukar kosta, och firman tar väl ungefär samma i timpeng som alla andra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.