Om man bygger ett ikea kök, passar alla tillverkares integrerade ugnar, hällar osv då?
Standardmått?
 
Det går men man kan behöva göra lite anpassningar. Vi har t ex Neff i vårt Ikea-kök och det var inga problem.
 
BirgitS
När det gäller integrerade diskmaskiner bör de vara anpassade för Ikeas stora luckor, så alla diskmaskiner går inte.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
När det gäller integrerade diskmaskiner bör de vara anpassade för Ikeas stora luckor, så alla diskmaskiner går inte.
Jodå, finns adaptrar att köpa. Det gjorde vi till vår Neff-diskmaskin. Kolla adapt-r
 
Ok thx
 
Om du kör vissa 80 hällar kan du behöva ta ur i skåpssidan för att få plats. Men även det är ju ett litet jobb så svar på din fråga-i stort sett standard.
 
Majoriteten passar perfekt. Diskmaskin och kyl/frys är enkelt.
Jag har Miele ugn och mikro på varandra i ett skåp och där missmatchar det lite med höjden på luckorna så man får köra en liten täckbit. Kan lösa sig med andra modeller iofs. Ikea kör ju steg om 10cm.

Jag har en 80cm Bosch häll ovanför ett 80cm skåp. Funkar bra
 
Hmm får väl köra på ikeas egna då
 
Hos mig är det alltså bara mikron som är 45cm hög och inte passar perfekt. Många är 40cm höga och då inget problem
 
Om du vill ha ugn och eller mickro i högskåp så finns det ställbara hyllplan. Avpassas med en passbit.
Tänk på att K/F kan ha olika höjder så bäst är att välja sånt innan du planerar ev överskåp.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.