Fläkten i vår varmluftsugn från gorenje fungerar inte längre. Fläkten snurrar men värme bildas inte. Under-och övervärme fungerar fortfarande dock så ugnens går fortfarande att använda. Allt går långsammare och maten blir mer ojämnt lagad så jag jag vill ha tillbaka varmluften. Tror ni man måste köpa en helt ny (den är integrerad) eller kan man ringa någon som kan laga den? Är det i så fall elektriker man ringer, eller vem sjutton kan laga en ugn idag?
 
Aldrig bytt ringelement på en gorenje men många gånger på andra fabrikat. Brukar alltid gå som en dans. Var i landet bor du?
 
torbeno torbeno skrev:
Aldrig bytt ringelement på en gorenje men många gånger på andra fabrikat. Brukar alltid gå som en dans. Var i landet bor du?
Åh, så det går oftast att laga. Har du gjort detta som privatperson eller elektriker? Och vart går man tag i sådana reservdelar? Jag bor i Östergötland
 
I egenskap av servicetekniker för vitvaror. I din del av landet vet jag inte på rak arm vem men nån firma som sysslar reparation av hushållsapparater måste väl finnas. Min erfarenhet av elektriker är begränsad men många av dem kör mest installation, inte reparation av dylika apparater. Gorenje har jag ingen koll på alls, vet inte vem som har reservdelar tyvärr
 
Ring till centralservice i Osby så kan dom säkerligen leda dig rätt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.