Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Du behöver inte någon duk om du ändåska köra osb+gips.

Alla bra luftvärmepumpar har ett läge för underhållsvärme, brukar vara typ 6-10 grader beroende på modell.
Bara på vägg. I tak blir det bara gips och isolering. Inget vindskydd alls där just nu. Kan tillägga att vi har platt tak på garaget.
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Dom nya luftvärmepumparna är tystare än mitt kylskåp iallafall så det är inget som stör.
Säger mer om ditt kylskåp än om luftvärmepumpar det:rofl: Får jag gissa, ElektroLYX?
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Garage behöver egentligen ingen plast. Har man varmgaraget till förvaring av bilen som det är tänkt för så kan plast vara en bra idé. Man kör ändå in en isig och snöig bil där hela vintrarna. Det blir en del tillskottsfukt i luften.

Egentligen borde det byta namn, ingen använder ju ett garage som garage, alla har det ju som hobbyrum, verkstad eller liknande. 95procent av tiden finns där inget som tillför fukt i luften, då behövs egentligen ingen plast heller. Inomhusluften blir inte fuktigare av att man bara värmer den, det måste finnas nått element som tillför fukt.
 
F Finndjävel skrev:
Säger mer om ditt kylskåp än om luftvärmepumpar det:rofl: Får jag gissa, ElektroLYX?
Miele men sak samma

En Mitsubishi FH35 innedel låter 20-44dBAberoende på fläktläge där mellanläget ligger på 29dBA. Det är sjukt lågt.
 
Om man skulle bara köra något i taket för att få vind skydd vad skulle man köra på då?
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Valfri vindduk.
Exempel:
[länk]
Är inte den förr utsidan?
 
sunnis
Köp vanlig byggplast i billig kvalitet om du vill få det tätt i garaget. Är inte så noga. Du behöver inte köpa massa dyra "specialmaterial" eller material som egentligen är avsedda att användas på annat sätt.

Det har ingen som helst betydelse om det står ouppvärmt tidsvis eller om du skulle använda kyla på sommaren, problemet är detsamma med eller utan plast.
 
sunnis sunnis skrev:
Köp vanlig byggplast i billig kvalitet om du vill få det tätt i garaget. Är inte så noga. Du behöver inte köpa massa dyra "specialmaterial" eller material som egentligen är avsedda att användas på annat sätt.

Det har ingen som helst betydelse om det står ouppvärmt tidsvis eller om du skulle använda kyla på sommaren, problemet är detsamma med eller utan plast.
Den pappen jag länka hade jag hemma, kan även fixa en rulle med plast gratis med så va mer att jag redan hade dom blir nog att testa köra plast i bara taket för vindskyddets skull.
 
Bygg för dig själv och inte någon eventuell annan ägare. Att rulla ut en rulle plast på väggen går på några minuter.
 
Sätter du ändå igen taket med t.ex. gips så är det vindtätt på den sidan.
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Sätter du ändå igen taket med t.ex. gips så är det vindtätt på den sidan.
Tänker på skarvar
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.