Ja det är det jag är rädd för :)
Om jag sätter det i serviceläge, plockar bort dem. Kan jag sätta igång larmet efter de är borta? Eller larmet kommer förstå att de är borta när den kommer ut från serviceläge?
 
M Mortsken skrev:
Ja det är det jag är rädd för :)
Om jag sätter det i serviceläge, plockar bort dem. Kan jag sätta igång larmet efter de är borta? Eller larmet kommer förstå att de är borta när den kommer ut från serviceläge?
När det gäller trådade detektorer så vill ofta centralen se en specifik resistans på ingången där detektorn är ansluten, om du tar bort detektorn så kan det hända att du får en felindikering i centralen. Den bör återgå när du återansluter detektorn.
 
RilleRock
M Mortsken skrev:
Har nyligen flyttat in i ett hus som har ett DSC Power 608 larm.
Nu ska vi ändra om lite på ovanvåningen, så behöver tillfälligt koppla bort en rörelsedeckare samt en extra starta/stänga larmet funktion som sitter vid trappan.

Är det bara att följa sladdarna och se var de är inkopplade, och rycka ut dessa. Eller då kommer larmet gå igång?
Summer i map kommer börja pipa och du kommer få ett fel i CA som inte kan kvitteras förrens larmet är återställt.
Skall den vara bortkopplad länge?
Isåfall koppla ur sektionstrådarna i CA och sätt dit seriemotståndet på aktuell sektionsingång.
Glöm inte att även koppla ur +/-.
 
Tills vi har renoverat klart ovanvåningen, så kanske ett litet tag ja.
Var lite mer komplicerat än jag hoppats detta :)
 
E etompau skrev:
Klipper du eller rycker loss en detektor kan du trigga något sabotagelarm även om larmet är frånkopplat.
Vanligtvis sätter man larmet i serviceläge, därefter är det fritt att arbeta med detektorer etc.
Lite trådlyft, och kanske dum fråga, men hur sätter man larmet i serviceläge?
 
tommib
*8[installatörskod]
 
  • Gilla
tveksamt
  • Laddar…
Fortsätter agera nekromant i den här tråden.
Häromveckan larmade enheten för att batterispänningen på backupen var låg. Enkelt fixat tänkte jag och skaffade ett nytt batteri, samma inköpsställe och modell som senast, så borde inte vara något problem där.
Kopplades in i onsdags och allt verkar funka fint. Larmet har inte varit tillkopplat sedan dess. Idag börjar det plötsligt larma när tanten kliver in i garaget (troligtvis första gången sedan batteribyte), med larmet frånslaget. Hon lyckas få tyst på oljudet och lugnet infinner sig.
Ikväll när jag kliver in i garaget händer samma sak igen, larmet är alltså frånslaget men larmar ändå på en sektion/rörelsedetektor ändå. Panelen anger inte att det skulle vara något fel på systemet.

Någon som har minsta susning om vad som kan vara fel?
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.