söker packning till denna gamle vattenutkastare
Gamal vattenutkastare med synlig packning och ansluten slang.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Följer för jag har med sådan som är opålitligt otät
 
Ta och byt ut skiten, är ju 4-500 spänn för en ny...
 
M MarcusE1993 skrev:
Ta och byt ut skiten, är ju 4-500 spänn för en ny...
Finns möjligheten att göra ett snabbare, smidigare och billigare ingrepp så är väl det en bra idé? Vilken onödig kommentar.
 
  • Gilla
gaspedal
  • Laddar…
M MarcusE1993 skrev:
Ta och byt ut skiten, är ju 4-500 spänn för en ny...
Visst är de så men den är fastputsad och får putsa om runt som blir en nyansskillnad på väggen..
 
Inte lätt svara när man inte kan läsa fabrikatet. Men det är väl bara att stänga av vattnet till utkastaren och skruva isär detaljerna. Då ser du förmodligen att det går en gängad stång från fyrkantsvredet och inåt, där det sitter en rund packning som en bricka fastskruvad i inre änden av stången. Av nåt lämpligt packningsmtrl klipper du till en ny packning och se till att tjockleken blir rätt så den stänger. Det värsta som kan hända är att utkastaren går sönder när du bryter upp gamla ihopbeckade gängor eller att det är nån slags specialpackning eller att den är av nåt gammalt importerad fabrikat som det inte är nån ide laga. Då får du byta till en helt ny.
 
ådal ådal skrev:
Finns möjligheten att göra ett snabbare, smidigare och billigare ingrepp så är väl det en bra idé? Vilken onödig kommentar.
Grejen är den att det är samesame att byta ut den om man kan.
Den som sitter där tror jag är en Vårgårda ifrån 70-talet. Reservdelarna kommer kosta lika mycket som en ny, därav min kommentar.
 
Är det en Vårgårda så är det lätt att dra ur innanmätet och göra en ny packning. Jag vill minnas att man drar ut glasfiberstaven genom att ta bort proppen i utkastarens inre del så jag hoppas du har lätt komma åt den.
Och jag har dessutom alltid monterat en inre vinteravstängning en meter in på matarledningen när det gäller utkastare.
 
Jag har fixat till en sådan i somras... du lossar muttern ytterst (med vattnet avstängt! förhoppningsvis har du en ytterligare kran någonstans inomhus, annars blir det huvudavstängningen för huset)
Innanför finns en plaststång som skall gå att dra ut ... längst in på den sitter en gummipackning som man får försöka att byta... lycka till!
 
  • Gilla
gaspedal
  • Laddar…
Rickard_nr1 Rickard_nr1 skrev:
Följer för jag har med sådan som är opålitligt otät
jag med! Fått ording på din? Jag har tagit i sär min.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.