Vad skiljer dessa produkter åt, någon som vet? Prisskillnaden är ju ungefär den dubbla, ca 100:- / l för Bor-EX mot ca 200:- / l för Boracol. Nu vet jag inte om det skiljer något i åtgång, men åtminstone Boracol har en rekommenderad åtgång på 3-6 kvm/l.
 
Jag har samma fråga. Ingen som vet?
 
Se om du kan hitta en innehållsdeklaration.
Om det är samma substanser, borde det vara koncentrationen på de verksamma ämnena som skiljer.
Namnen är ju snarlika, det brukar betyda likvärdigt innehåll.

Jag gjorde av med ca 30 liter Boracol för några år sedan. Jag hade tur för K-Rauta sålde exakt samma produkt som Bauhaus, så med Bauhaus prisgaranti så blev priset ca 550 kr för en femlitersdunk, om jag minns rätt.
 
Boracol finns (fanns) i tre koncentrationer av borsyra: Boracol Special 3%, Boracol 10 10%, Boracol 20 20%.
Bor-ex har 5% borsyra (samt 8,5% Borax, vad det nu är).
 
Veckans trådlyft... ;) eller "Lasarus" som jag kallar det.
Men ändå intressant. Finns det verkligen några borsyrepreparat kvar att köpa för privatpersoner längre?
 
M MagHam skrev:
Veckans trådlyft... ;) eller "Lasarus" som jag kallar det.
Men ändå intressant. Finns det verkligen några borsyrepreparat kvar att köpa för privatpersoner längre?
Tror inte det för privatpersoner. Lavtox, som säljer Boracol, skriver på sin hemsida att Special och Boracol 10 åter skall vara godkänt i slutet på 2019.
 
  • Gilla
MagHam
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.