Säkert en smak sak men vad är lagom enligt er.
Att ha över en garageport för mys/snygg belysning.

Port 250cm.
Ska ha två led lampor över porten.
 
Lagom blir det när man skaffat dimbara spotar och styr dem med en Plejddimmer.
Då kan man själv välja en mysig nivå.
 
Det beror ju väldigt mycket på vilken typ av armatur som ska innehålla led:en.
En spot som bara lyser nedåt eller en runtstrålande armatur som lyser överallt?
Så länge det är lösa ljuskällor i dem så är det ju inte så dyrt att testa sig fram.
 
Infällbara downlight tänkte vi.

Hittade ett par som va 3.6w.

Osäker om de är för starka.
 
Vi har något i den styrkan och det funkar fint som belysning när man är där. Alldeles för starkt för "mys" belysning i min mening. Har några längs en fasad också, ett antal på 1,2W som mysbelysning och några på 3,5W som belysning på rörelsedeckare.

Jag tycker till och med att de på 1,2W är för mycket ljus att bara lysa upp med konstant. Hade räckt med hälften också. Men det var det minsta jag kunde hitta. Ganska bredstrålade dessutom. Har du dessutom vit port och den får ljus på sig lyser det upp rejält!

Jag gjorde så att jag köpte en av varje och kopplade in lite temporärt. Hängde upp lite snyggt och testade en mörk kväll.
 
1210 Multi hidealite 3,5W 250 lumen 70 graders vinkel.
 
  • Upplyst garageuppfart med Multi hidealite lampor på en husvägg och två parkerade bilar på kvällen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Porten till höger är 2,5x2,5 meter och har två lampor. Knappast mysbelysning alltså.
 
Det beror ganska mycket på om porten tex är vit eller svart också. Själv har jag 4 spottar på 1,2 watt styck mot en svart port. Ganska lagom, men kanske lite i starkaste laget.
 
W wikander1 skrev:
Jag har dessa
[länk]

Tycker det blev perfekt för min 2.5m breda port.
Oj, bilden blev åt fel håll av någon anledning men ni ser ju...
Köpte dessa och ska testa ikväll
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.