Hej,

Jag funderar på skaffa inbyggd köksfläkt. Finns det några märken som är bättre än andra? Vad ska man tänka på när man väljer fläkt?
 
BirgitS
Menar du en bänkintegrerad fläkt eller en som är inbyggd i ett köksskåp?
Lite av det man ska tänka på i ett första steg har Råd & Rön skrivit om här: https://www.radron.se/guider/valj-ratt-koksflakt/
De har också testat drygt 100 fläktar under förra året, det kostar en liten slant att läsa men det kan det ju vara värt för att slippa ett felköp: https://www.radron.se/Tester/Vitvaror--hushallsmaskiner/Koksflaktar/
Eftersom det testet är nästan ett år gammalt kanske det snart publiceras ett nytt.
 
  • Gilla
AlexKa1973
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Menar du en bänkintegrerad fläkt eller en som är inbyggd i ett köksskåp?
Lite av det man ska tänka på i ett första steg har Råd & Rön skrivit om här: [länk]
De har också testat drygt 100 fläktar under förra året, det kostar en liten slant att läsa men det kan det ju vara värt för att slippa ett felköp: [länk]
Eftersom det testet är nästan ett år gammalt kanske det snart publiceras ett nytt.
Tack för ditt svar, jag tänkte på fläkt som byggs in i ett kökskåp. Jag ska kolla testerna.
 
Hemmakatten
Har haft fläkt inbyggd i överskåp i tre hus. En fläkt som man drar ut när man använder den. Inga stora fettiga fristående fläktkupor och vägg bakim att torka av. Gillar det skarpt. Bosch/Siemens är det märke vi haft i alla. Viktigt med hög utsugningseffekt och någorlunda tyst.
 
  • Gilla
AlexKa1973
  • Laddar…
Integrerad köksfläkt IKEA Underverk mellan grå köksskåp, nästan osynlig med anpassad täckskiva.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inbyggnadsfläkt IKEA Underverk på 80cm installerad under en täckskiva i kök. Inbyggnadsfläkt IKEA Underverk installerad under köksskåp, flankerad av två ljuslister.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi valde en inbyggnadsfläkt 80cm utan utdrag.
IKEA Underverk. Inte speciellt tyst på maxhastighet, men effektiv även på lägre varvtal.
Den syns nästan inte alls i vårt kök.
Vi har täckskivor under köksskåpen och sågade till en skiva vid fläkten för att få samma utseende. Mycket nöjd.
 
  • Gilla
AlexKa1973
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.