Mikael_L
Det skulle vara trevligt om tidigare ifyllda fält i "avancerad sök" var likadana när man backar tillbaka till söksidan.


T.ex. så gör jag ett sök med både författare, var jag ska söka och några sökord.

Men om träffresultatet blir för magert eller för stort, då vill jag backa och ändra bara något sökvillkor, men väl tillbaka så är precis alla fält nollställda och precis allt behöver fyllas i på nytt.
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
+1 på den
 
Det finns en "Spara sökinställningar"-funktion längst ner i sökfunktionens vänstra hörn. Prova att klicka på OK-knappen till höger om det fältet så kommer de val du gjort "t ex sökord, användarnamn och forum" vara förifyllda nästa gång du kommer tillbaka till Avancerad sök, oavsett om du backar tillbaka från sökresultatet eller om du stänger ner webbläsaren och kommer tillbaka vid ett senare tillfälle. Inte riktigt så intuitivt som man skulle kunna önska sig men rätt så användbart när man lärt sig hur det fungerar.
 
  • Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
Av någon anledning verkar just fälten användarnamn och tagg tömmas när man backar tillbaka från sökresultatet. Ska försöka kolla om det går att fixa så att dessa fält inte nollställs (övriga fält verkar ju inte nollställas) så att man slipper att komma ihåg att använda "Spara sökinställnings"-funktionen.
 
@Mikael_L, @Bo.Siltberg, @thomasx
Från och med nu går det att backa tillbaka till sökformuläret och göra om sökningen med bihållet sökord, forum och datum. Fältet "skrivet av medlem" nollställs fortfarande tyvärr av någon anledning, kanske på grund av att det fältet har en autocomplete.

https://www.byggahus.se/forum/search
 
  • Gilla
Bo.Siltberg och 1 till
  • Laddar…
Mycket bra. Mycket enklare att navigera i sökresultatet också. Förr backade söksidan till sida 1 när man backade ur ett sökt inlägg. Och framför allt har ni tagit den fasansfulla windowsinspirerade nonsenssidan med sökförslag så fort man klickar i det globala sökfältet (y)
 
  • Älska
Per Eskilsson
  • Laddar…
Mikael_L
Detta var nog dagens trådlyft... :)

Drygt 5 år sedan ... ;)
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.