Hej!

Har fått Jordvärme installerat i huset nu i höst och har rensat bort lite gammalt skrot tillhörande gamla systemet, bl.a annat ett expansionskärl på övervåningen som satt i en garderob.

Och från detta kärl gick det vad jag antar är en "avluftning" i form av en svanhals på taket.

Vad gör man med denna nu när kärlet är borta? Tänker att det är tråkigt om det kryper in fukt om man förvarar kläder etc i garderoben?

Kan man plugga röret? Eller vad förslår ni?

Tack på förhand :)
 
Bäst är väll att ta bort den helt men de blir jobbigt på taket. Skulle föredra att plugga den från taket med expanderande byggskulder.
 
Jo, precis!
Men det känns inte aktuellt för tillfället iallafall :)

Byggskulder? Du får gärna utbilda mig i vad det är :)
 
Det bästa är ju om det går att ta bort. En lapp på pappen och hela takpannor över. Om det inte går är det nog bättre att inte röra det.
 
D Daniel 109 skrev:
Det bästa är ju om det går att ta bort. En lapp på pappen och hela takpannor över. Om det inte går är det nog bättre att inte röra det.
Det är plåttak, så jag vet inte hur enkelt det är att ta bort och lappa?
 
Jag tog bort röret och satte en lapp, det som tog längst tid var nog att leta fram stegen :)

Person i säkerhetssele applicerar tätningsmassa på tak vid borttaget rör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
T topmount skrev:
Bäst är väll att ta bort den helt men de blir jobbigt på taket. Skulle föredra att plugga den från taket med expanderande byggskulder.
Byggskum skulle det vara
 
  • Gilla
Norrbottensgård941
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.