tttomten TomasJor skrev:
hmm ok, blandar nog ihop det med Miele.


Självklart inte, men det är väl inget reellt problem egentligen. (Min passbit är limmad;))


Ja
Faktiskt så verkar det som att Miele har underbyggda maskiner upp till 91 cm höjd. Det hade jag missat! (y)

Då kostar visserligen en maskin lite mer, men det är helt klart ett alternativ.
 
  • Gilla
tttomten
  • Laddar…
A arwa02 skrev:
Hmm, satte du passbiten i linje med luckorna då? Alltså längre ut än sockeln?
Passbiten satte jag i nivå med stomme. Sockeln sitter ju så långt in så det fungerar inte om du ska få bra läge med diskmaskin.
Har Bosch diskmaskin och den måste jag också linjera luckans släta del på med stommen för att kunna få en rak sockel undertill då IKEA har ett stort sockeldjup.
Har svarta stommar/fronter och bara lådor i bänkskåpen.
 
  • Gilla
arwa02
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Metod är liksom gjort för att man ska använda integrerade diskmaskiner och det finns ju många diskmaskinstillverkare som nu gör integrerade diskmaskiner med specialanpassad lucka just för att det ska passa Metod.

Hej! Kan du ge exempel på sådana diskmaskiner. Hittar ingen annan än Ikeas egna diskmaskiner.
 
BirgitS
Här är en som jag hittade när jag sökte: https://www.siemens-home.bsh-group.com/se/produktlista/SX736X03FE
varioHinge är en optimal lösning för höga luckor i kombination med låga socklar. När en diskmaskin med varioHinge öppnas förskjuts hela möbelfronten en liten bit uppåt vilket frigör plats vid sockeln. På vissa köksluckor är varioHinge en förutsättning för att luckan inte ska kollidera med sockeln (exempelvis IKEAs köksserie).
 
  • Gilla
margareta-49
  • Laddar…
P
Här är mitt kök med en Siemens Vario Hinge till vänster.
Trivsamt kök med träbord, vita skåp och Siemens Vario Hinge diskmaskin till vänster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
margareta-49
  • Laddar…
Hej! Löste du detta? Jag är ute efter samma sak…
 
simpa81 simpa81 skrev:
Hej! Löste du detta? Jag är ute efter samma sak…
Jag sågade först en passbit av en vanlig lucka, som jag satte över diskmaskinen med vinkeljärn. Men vi har bytt ut köket sen jag skrev det, och då beställde jag en passbit i lagom storlek. Det ser bra ut.

När vi skulle sätta in en diskmaskin på landet så köpte jag en integrerad istället. IKEA METOD har skenor som man kan sätta vanliga luckor på. Då kan man få ett harmoniserat utseende med lådorna. Man behöver inte jaga särskild lucka för diskmaskin.
 
  • Gilla
simpa81
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.