Gött att man ligger i framkant då och har två hyresrätter i anslutning till bostadshuset :D
 
Märkligt att det inte finns bilder eller mått på garage i mäklarnas annonser, när det är det näst mest efterfrågade.
 
  • Gilla
MC-kungen och 5 till
  • Laddar…
Och med bostad så menar man tydligen villa.
 
E
Blir mest förvånad över att folk har sökordskriterier när de letar hus. Trodde att alla bara filtrerade fram typ av bostad och sedan bläddrade i listan eller klickade på kartan
 
  • Gilla
Prodigys och 1 till
  • Laddar…
Hur många av samtliga bostadssökningar använder sökord?
Är det 10 eller 20%, eller ...?
Känns också ganska rimligt att anta att det bara gäller i storstadsområden där man kan få mååånga träffar.
När jag har varit inne på Hemnet och slösurfat som tidsfördriv så blir det aldrig så många träffar att ngn sökkriterie behövs. Det räcker med kommun/område.

Sök-/gallringsfunktioner är självklara när man söker annat, och behövs naturligtvis även för bostäder. Det är nog bara branschen som inte vant sig vid det ännu. Med denna typ av listor så får ju alla hjälp med vilka nyckelord man bör peta in i sin annons.Så det snabbar väl upp processen med bra sökord i bostadsannonser.

Appropå att t ex garage inte nämns/visas på bild så är det liknande med hästgårdar. Enl min bättre hälft så säljer man hästgård till hästmänniskor genom stallet samt hagar/mark. Bostadshuset är ngt underordnat som man får på köpet... ;)
 
  • Gilla
ViktorHg
  • Laddar…
Man är olika men hur man vill ha någon random drällande på sin tomt för ett par extra 1000 i mån är verkligen inget för mig, då föredrar jag pool eller sjöutsikt
 
TickyNucker
S Strontus skrev:
Och med bostad så menar man tydligen villa.
Artikeln gällde både villa och bostadsrätt.
 
Oldboy Oldboy skrev:
Hur många av samtliga bostadssökningar använder sökord?
Är det 10 eller 20%, eller ...?
Känns också ganska rimligt att anta att det bara gäller i storstadsområden där man kan få mååånga träffar.
När jag har varit inne på Hemnet och slösurfat som tidsfördriv så blir det aldrig så många träffar att ngn sökkriterie behövs. Det räcker med kommun/område.

Sök-/gallringsfunktioner är självklara när man söker annat, och behövs naturligtvis även för bostäder. Det är nog bara branschen som inte vant sig vid det ännu. Med denna typ av listor så får ju alla hjälp med vilka nyckelord man bör peta in i sin annons.Så det snabbar väl upp processen med bra sökord i bostadsannonser.

Appropå att t ex garage inte nämns/visas på bild så är det liknande med hästgårdar. Enl min bättre hälft så säljer man hästgård till hästmänniskor genom stallet samt hagar/mark. Bostadshuset är ngt underordnat som man får på köpet... ;)
Ja, hålla häst framhävs betydligt oftare än att man kan hållas med bil.
Ha bil utan garage, är för mig som att ha häst utan stall.
 
V VetarN skrev:
Man är olika men hur man vill ha någon random drällande på sin tomt för ett par extra 1000 i mån är verkligen inget för mig, då föredrar jag pool eller sjöutsikt
Ja har man de pengarna behöver man ju inte hyra ut :). För oss dödliga är det ju en fin sidoinkomst
 
V VetarN skrev:
Man är olika men hur man vill ha någon random drällande på sin tomt för ett par extra 1000 i mån är verkligen inget för mig, då föredrar jag pool eller sjöutsikt
Är man en fattigpensionär med 8-9000 ut per månad och vill dö i huset, kan 3000 göra stor skillnad.

Dessutom får man någon som kan larma ifall något skulle hända!

Alla övriga behöver inte bry sig.
 
  • Gilla
a.o.f och 1 till
  • Laddar…
Inte ens en promille söker på detta sätt.
Dom släpper bara någon konstig rapport för att få reklam.
 
  • Gilla
civilingenjören
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.