T ToRy skrev:
Gick in och kollade på transportstyrelsen, vagnen har en totalvikt på 1070kg. Hittade också en uppgift under "Tilläggsinformation, Övrigt": PÅSKJUTSBROMS TSV 226 P. Om jag skulle behöva byta dragdelen, räcker det med denna uppgift för att hitta en ny då?
Om du går in på valeryd.se och söker på TSV 226 P så får du upp de här reservdelarna. Kanske en början i jakten.
https://valeryd.se/?s=TSV+226+P&reg=
 
Tänkte ge den här tråden ett avslut, brukar ju uppskattas. :)

Tyvärr, får jag väl säga, blev det inget av planerna med båttrailer den är gången. Insåg att axelplaceringen kontra viktfördelningen på båten inte skulle funka. Husvagnen såldes istället på blocket och får nu ett fortsatt liv som gäststuga för "hjälparbetare" hos ett annat par som renoverar sitt hus. Vad jag förstår så kommer husvagnen placeras i en lada så jag hoppas den får ett torrare och något mer ombonat leverne de sista åren. :)
Det blev ett förvånansvärt tryck på den annonsen kan jag säga, säkerligen 25 svar inom ett dygn. Detta trots total ärlighet vad gäller skador och brister. Iofs begärde jag bara 3000 men ändå.

Tack för alla tips, synpunkter och invändningar på vägen! BH rocks!!! :strong:
 
Avslut.2 ;)

Fick en faktura om registeravgift och insåg att jag glömt göra ägarbyte eller avregga husvagnen. Hur som, fick anledning att kontakta köparna igen och det visar sig att husvagnen istället för gäststuga blivit lyxboende för 5 hönor och en tupp! :D Gött att veta att ens gamla grejer kommer till vettig användning! (y)
 
  • Gilla
Classe22 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.