M.Drömmaren
Hej, Ska åka o titta på ett hus för andra gången, finns de tips på hur ja själv kan se hur huset mår?
Det finns ingen lukt alld att tala om.
Vid ett ev köp kan jag givetvis göra en ännu mer grundlig bes. I övrigt är huset väl renoverat invändigt.

Men är de möjligt att hus från 70 talet klarat sig eller klarar sig med riskkonstruktion?

70 talshus.
Grundläggning: platta på mark och krypgrund.
Grundmurar: betong och lecasten.
Uppvärmning: Direktverkande el och två braskaminer. Ventilation: mekanisk.
 
Platta på mark och krypgrund borde innebära att olika delar av huset är olika gamla? Vilken av delarna är från 70-talet?
 
M.Drömmaren
useless useless skrev:
Platta på mark och krypgrund borde innebära att olika delar av huset är olika gamla? Vilken av delarna är från 70-talet?
Huset har byggts ut -94 En matsal o tv rum med kamin.
 
Vilken del har krypgrund respektive platta? På 70-talet byggde man oisolerade plattor med uppreglat och isolerat golv uppepå vilket är en riskkonstruktion. På 90-talet byggde man isolerade plattor vilket anses vara en säker konstruktion.
 
  • Gilla
guggen och 1 till
  • Laddar…
M.Drömmaren
useless useless skrev:
Vilken del har krypgrund respektive platta? På 70-talet byggde man oisolerade plattor med uppreglat och isolerat golv uppepå vilket är en riskkonstruktion. På 90-talet byggde man isolerade plattor vilket anses vara en säker konstruktion.
Jag känner till riskerna. Har kikat på hus förut men där har intresset inte gått så långt dels fel hus o sen att man känt en lukt direkt. Detta huset gillar vi. Entre, kök 2 badrum, hall, vidbyggt garage, 3 sovrum ett allrun utgör nog de klassiska 70 talshuset som sen byggts ut så att allrummet blivit tv rum o matsal lr finrum. De har byggt ut bakåt i ena sidan av huset.

Vi känner ingen lukt o i papprena står de bara att de är en riskkonstruktion dels med grunden då och att de inte är luftspalt. Sen ett par andra mindre anmärkningar men som jag känner är lätt att åtgärda.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.