Fast det är väl bara att byta i så fall? Det går ju :)
 
Snigla Snigla skrev:
Men även om du klickar på hens ”bästa svar” (och därmed missar, både vesäntliga och ovesäntliga, andra inlägg) så är det ju inte säkert att Du hade tyckt det var bästa svaret i tråden (om du nu hade läst resten).

Om du själv söker information i frågan, kanske dina förutsättningar var lite annorlunda.. och det kanske gjorde att det svar som eg passat dig bättre fanns på sidan innan :thinking::)
Absolut, det är inte alltid jag håller med om bästa svar, men det kan spara lite tid. Ett annat alternativ kan vara att hoppa direkt till sista inlägget, men det kanske heller inte är ett bra svar utan bara en massa brus långt efter tråden faktiskt fått ett bra svar/avslut.

Är en tråd intressant läser jag den nog oavsett om den har ”bästa svar” eller ej och kanske skulle jag missa intressanta trådar om bästa svar var vanligare, men dåligt skrivna.

Jag tycker iaf inte att forumet skall ”kräva” att bästa svar skall ges i alla trådar...
https://www.byggahus.se/forum/threa...-om-man-inte-har-markerat-baesta-svar.355553/
 
Fadai
Tycker det har sin plats ibland, men man måste inte heller markera det om man inte vill. Att hålla räkning på vem som har flest ”bästa svar” är onödigt.
 
A
Känns som en rätt meningslös funktion,ts kommer med största sannolikhet markera bästa svar på den som motsvarar hens egna tro/åsikt.Det bidrar väl knappast till att folk känner för att tycka till i framtiden:thinking:
nu håller vi tummarna att vi blir "the chosen one" i denna tråd (y):crysmile:
 
optimum
Bra att det är så triviala saker man hänger upp sig på.

Jag brukar trycka gilla på bra svar och är väl fantastiskt fint att man kan ge respons på det man anser vara det bästa svaret som löser problemet man har på önskat sätt.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Tss skrev:
Känns som en rätt meningslös funktion,ts kommer med största sannolikhet markera bästa svar på den som motsvarar hens egna tro/åsikt.Det bidrar väl knappast till att folk känner för att tycka till i framtiden:thinking:
nu håller vi tummarna att vi blir "the chosen one" i denna tråd (y):crysmile:
Det finns fler trådar än de eviga diskussions- och tjaffstrådarna. Forumsdelarna där man inte är ute efter att få sin tro/åsikt bekräftad utan behöver hjälp med något. (y)
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Staffans2000
I svensk solidarisk anda, är alla lika bra. Därför föreslår jag att "bästa svar" ändras till att ge "bästa svar till alla".
 
  • Gilla
optimum och 1 till
  • Laddar…
Rickard.
Bästa svar är inte en klapp i ryggen eller en "like", det finns det en egen funktion för. Bästa svar är (min åsikt) helt och hållet för andra än TS som har samma problem/fundering som snabbt och enkelt kan hitta den lösning som dom tyckte var bäst.
 
  • Gilla
Tomtom79 och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
Då uppstår ett dilemmat, när TS redan efter några få inlägg, delar ut "bästa svar". Det är som att gå ut i krig och tömma hela magasinet i första bästa buske. För lite senar är det inte otänkbart att ett mycket bättre svar än "bästa svar" levereras, och då blir den funktionen istället vilseledande.
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
optimum optimum skrev:
Bra att det är så triviala saker man hänger upp sig på.

Jag brukar trycka gilla på bra svar och är väl fantastiskt fint att man kan ge respons på det man anser vara det bästa svaret som löser problemet man har på önskat sätt.
Gillaknappen är jättebra tycker jag däremot :) den kan användas på fler sätt.. Men ett enkelt sätt att visa uppskattning till inlägget/svaret ifråga. Någon har ju ändå tagit sig tid och säga något... (förhoppningsvis bra/vettigt).
 
  • Gilla
optimum
  • Laddar…
A
ådal ådal skrev:
Det finns fler trådar än de eviga diskussions- och tjaffstrådarna. Forumsdelarna där man inte är ute efter att få sin tro/åsikt bekräftad utan behöver hjälp med något. (y)
Blir inte de flesta trådar tjafs/diskussion till slut,just pga olika åsikter/tro?(även denna)
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Tss skrev:
Blir inte de flesta trådar tjafs/diskussion till slut,just pga olika åsikter/tro?(även denna)
Att den här blir det var ju ingen högoddsare direkt, men i ekonomi-, bygg-, teknik & vvs- delarna är det annorlunda tycker jag.
 
  • Gilla
Fulkemisten och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Då uppstår ett dilemmat, när TS redan efter några få inlägg, delar ut "bästa svar". Det är som att gå ut i krig och tömma hela magasinet i första bästa buske. För lite senar är det inte otänkbart att ett mycket bättre svar än "bästa svar" levereras, och då blir den funktionen istället vilseledande.
Precis. Rent krasst borde ett ”Bästa svar” stänga tråden då man som ”Ts” ansett sig få ett tillfredsställande svar på sitt problem. Men då stänger man ute allt brus och sidodiskussioner som är i sig ofta intressanta.
 
Staffans2000
JLyck JLyck skrev:
Precis. Rent krasst borde ett ”Bästa svar” stänga tråden då man som ”Ts” ansett sig få ett tillfredsställande svar på sitt problem. Men då stänger man ute allt brus och sidodiskussioner som är i sig ofta intressanta.
Eller, ännu värre. Det bästa svaret kan vara ett riktigt dåligt svar.
 
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Eller, ännu värre. Det bästa svaret kan vara ett riktigt dåligt svar.
Så kan det givetvis också vara. Kanske borde införa en funktion där man också kan ge en ”Sämsta svar”? :cool:
 
  • Haha
optimum
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.