tommib
Ja. Det skrev jag också 11/10 dvs att man bör ge firman en chans att förklara sig. När förklaringen är så usel som i detta fall så går msn vidare.

En seriös firma skulle, när de blir varse "misstaget", be tusen gånger om ursäkt och självs ta upp frågan om kompensation istället för att komma med bortförklaringar.
 
Det är väldigt vanligt att de tar med sig värdefullt ”skräp” och låter resten vara.
 
Har inte fått tag i kompisen men visst, man springer väl inte till en advokat det första man gör. Det var en rätt stor affär med allt vad det innebär, två brunnar för bergvärme med stor pump grävning för rör, inkoppling mm Skulle ett känt företag sabba sitt rykte för några tusenlappar? Ska bli intressant att se vad företaget säger.
 
Det borde räcka att ta det med chef/ansvarig på företaget om de är ett större och känt företag. De borde ju skämmas ögonen ur sig när det gäller förklaringen av hantverkarna att de, helt obetalt och utan överenskommelse, för att vara snälla rivit ur en helt annan anläggning för att sen bara dumpa den mitt på gräsmattan hos kunden. Och sen ska någon ha kommit och stulit allt inklusive skräp och rester så det inte finns ett spår efter sophögen.
 
  • Haha
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
S sallad skrev:
Skulle ett känt företag sabba sitt rykte för några tusenlappar?
Nej.
Men rörläggarna ser det kanske som grädden på moset. Är de flinka med att hjälpa till att forsla bort kundens ägodelar, kan de lätt få ihop till helgspriten den vägen. Att kunderna får betala två gånger, både genom arbetstid och stulet material, bekommer uppenbarligen inte TS:s hantverkare. När chefen står inför faktum att hans gubbar blivit tagna på bar gärning med fingrarna i syltburken, kan han inte gärna erkänna att yrkesmännen även är tjuvar till professionen. Därav nödlögnen!
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
För en hel del år sedan när jag var ellärling var det stambyte i hyresrätter i ett område, först hade alla ojordade uttag bytts mot nya ojordade (någon hade glömt beställa byte till rätt), och hur agerar firman då, nåväl, det är en annan historia. Vi monterade i alla fall jordade uttag, de nygamla ojordade tog två kollegor med sig till skroten, för att byta mot pengar som vi skulle käka upp, kom tillbaka "utan pengar", och utan uttag, "de köper bara jordade uttag". Jättesant, säkert. Tycker det passar tråden.
 
Det är ju rätt bra pengar i metall nuförtiden. Jag tog ut en gammal vedpanna med lite rörstumpar i koppar. Vi fick 1.137:- på den lokala skroten (plus hjälp att lasta av alltihop). Då visste jag inte att man helst ska rensa mässingen från koppar för att få fullt betalt.
 
En liten fågel har viskat att en del saker kommit till rätta... på något magiskt sätt. :rolleyes:
Blir intressant att höra hela storyn.
:geek:
 
  • Gilla
Abbe W och 3 till
  • Laddar…
tommib
Det var ju hemskt lustigt att delarna som bara "försvann" utanför huset plötsligt har dykt upp igen.

Jag hade nog velat ha en rätt rejäl ursäkt, framförd av ansvarig chef. Stöld är stöld även om man lämnar tillbaka grejerna senare.

Om du kan/vill är vi nog fler som är intresserade av hela storyn.
 
  • Gilla
sallad
  • Laddar…
Oh, så spännande nu :)

"Öh, alltså, vi, eh, ehm, mummel, hade visst trott att det skulle kastas på tippen och eh um sicken tur att just bilen med de grejerna fick typ punka kanske och var på verkstan så vi liksom inte hunnit slänga det ordentligt..."
 
  • Gilla
sallad
  • Laddar…
Det är inte så att jag vill hålla er på halster utan att jag inte har haft tid och möjlighet att få mer info ännu, men det kommer nog :thinking:
 
  • Gilla
perra i skogen och 1 till
  • Laddar…
A
Jag är tydlig
Jag frågar alltid, detta är dina grejer tar du hand om detta eller vill du att jag gör det?

Ofta (långtifrån alltid) får man svaret att nä jag ställer bara ut detta så är det försvunnet inom några timmar...
 
  • Gilla
sallad
  • Laddar…
Hur har det gått?
 
  • Gilla
sallad
  • Laddar…
Abbe W Abbe W skrev:
Hur har det gått?
"Har inte riktigt fått hela bilden ännu" men det blir intressant att se hur det slutar. Det borde klarna framåt våren. Planen var ju att jag skulle köpa en del av grejerna :thinking:
 
platon1980 platon1980 skrev:
Oh, så spännande nu :)

"Öh, alltså, vi, eh, ehm, mummel, hade visst trott att det skulle kastas på tippen och eh um sicken tur att just bilen med de grejerna fick typ punka kanske och var på verkstan så vi liksom inte hunnit slänga det ordentligt..."
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.