Jag är ute efter att skaffa stämjärn och lockbettlar för att använda till finsnickeri.
Jag kommer att använda dem till att göra simkunnigare, tappar, tapphål och dylikt.

Är det någon som vet om, och i så fall, var i Stockholm det finns en butik med bra verktyg där man kan titta och klämma på grejerna.

Jag har tittat på Bauhaus, Beijer och tom. Clas Ohlson, men tycker inte de har verktyg som håller tillräckligt hög standard.
Generellt har de väldigt litet utbud tycker jag.

På nätet finns ju en del, men nackdelen är att man inte kan se och känna på dem.
 
Både theoflis och sjernbrants borde kunna plocka fram lite.

Sandbergsjarn?
 
https://www.hyvlar.se

Vet inte om dom har en fysisk butik men inte omöjligt att du kan åka och klämma och känna lite om du tar kontakt med dom.
 
M MaTu skrev:
[länk]

Vet inte om dom har en fysisk butik men inte omöjligt att du kan åka och klämma och känna lite om du tar kontakt med dom.
hyvlar.se har butik eller snarare kontor i Stockholm som går att besöka. Se till att boka tid i förväg bara.
 
Finns billigt på CI Falls hemsida som är ok. Stämjärnen åtminstone är av märket Stella Bianca som dom (försökt) slipa bort, antagligen för att ge intrycket att det är egen tillverkade.
Hur som helst är okej lockbetlar och okej priser.
 
Sedan så lönar det ju sig att gå på loppmarknader och liknande och leta efter gamla E.A.Berg och Jernbolaget och Bröderna Liberg och andra klassiska kvalitetsmärken,
 
  • Gilla
tugo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.