Hej,

en konstig fråga, men har någon här kanske någon bild på Cylinda Sunda alliancefläkt? Vi håller på att renovera köket och är tvungna att använda alliancefläktar, eftersom vi är ute efter underbyggda fläktar så är det bara Cylindas Sunda modell och Frankes 604 serie som är lite modernare och skulle vara av intresse...

Knepet är att Cylinda har fruktansvärt dåliga/få bilder på sina produkter på websidan, helt otroligt att i 2019 så många som fattar beslut hos dom där tror att 1 st (inget vidare) bild ska räcka, så undrar om någon har den kanske hemma och skulle vara så snäll att ta 2-3 bilder från olika vinklar. Jag har kontaktat Cylindas support men dom har inga fler bilder heller. Den går inte att hitta i någon affär här i GBG tyvärr.

Frankes är ganska fyrkantig tycker vi och Cylindas kanske är lite mer avrundad som skulle passa oss bättre men bilden visar inte mycket tyvärr.

Hur är det när det gäller kvalitet förresten? Hörde att Cylinda köper själva fläktensystemet från Franke och bara gör chassin. Cylindas är också 1000-1500 sek billigare.

Tacksam för hjälp och tips!
 
Tror hela fläkten är en Franke. Cylinda bygger ingenting själva
 
A
D DFYD123 skrev:
Tror hela fläkten är en Franke. Cylinda bygger ingenting själva
Så är det
 
Tänk på att välja rätt sorts Alliancefläkt,
Finns några olika system.
 
JA”Snabbe” Jonas ”Snabbe” Andersson skrev:
Tänk på att välja rätt sorts Alliancefläkt,
Finns några olika system.
Om jag fattar rätt så finns det 2 olika typer, "villa" och "lägenhet", "villa" har ingen inbyggd fläkt, alltså funkar bara som kapa och "lägenhet" har fläkt.
 
electroluxaren skrev:
Så är det
Jag testar maila Franke och be dom om bilder på Cylindas produkt, får se vad dom säger. :D
 
K Kockorock skrev:
Om jag fattar rätt så finns det 2 olika typer, "villa" och "lägenhet", "villa" har ingen inbyggd fläkt, alltså funkar bara som kapa och "lägenhet" har fläkt.
Ja precis, i våra radhus kör vi med ”lägenhets”-varianten.
 
  • Gilla
Kockorock
  • Laddar…
Fick info från Franke att det är faktiskt dom som tillverkar Cylindas Sunda fläkt, dom är i princip samma, förutom att Cylindas är välvd i framkant medans Frankes är rak. Kanske bra att veta. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.