G GR_B skrev:
Jag har bara 2900 kvm.Och jag skall bygga 14,4x7x3,80.Sedan har jag en stor carport på 8x8 m.Takhöjd 3,5.
Skall göra portarna själv + att jag fundera på att göra en innerport för kylan.Typ en stor rullgardin.Ja dvs 2 eftersom det är 2 portar.Även så blir det en stor fläkt med spirorör runt portarna för att hindra kylan att komma in.Golvvärme skippar jag.Ev funderade jag på en vedeldad varmluftspanna.90 kw .Eller en värmepump.Fördelen med varmluftspannan är att man får upp värmen fort.
Låter som en ypperligt bra idé. Har själv ett garage i byggsats som en firma hade klara för leverans. Se dock upp med grunden innan du får hem byggsatsen då måtten kan skilja sig mot tidigare lovade mått. Min var 1 dm längre och tur jag inte gjutit för tidigt.
 
LeffeA LeffeA skrev:
Låter som en ypperligt bra idé. Har själv ett garage i byggsats som en firma hade klara för leverans. Se dock upp med grunden innan du får hem byggsatsen då måtten kan skilja sig mot tidigare lovade mått. Min var 1 dm längre och tur jag inte gjutit för tidigt.
Jag tror de har gjutit redan...senast tråden uppdaterades var 2006
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.