Hej,
Försöker renovera gamla fönster och saknar delar av spröjsen. Hittade detta frässtål som verkar vara precis det jag söker. Är dock inte så sugen på att lägga 2000:- för ett relativt litet jobb.
Någon som vet om man kan hyra dessa någonstans?

storage-product-images-290-155-1_600x600_70.jpg
 
Hej igen,
Någon som vet var man kan köpa färdiga spröjs? Ett snickeri i Vimmerby verkar ha just denna form på spröjs men de vägrar sälja lösa bitar vilket är lite lustigt....

Två olika träspröjsalternativ för kittade fönster, med standardmodell till vänster.
 
Var det RM-snickerier som krånglade?
Söker också efter deras profil för att tillverka en skjutdörr med spröjs, men fick till svar av P-O att ”det var deras egna profil” som. Verkar ju som om du har hittat något som är väldigt likt i alla fall.
 
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Var det RM-snickerier som krånglade?
Söker också efter deras profil för att tillverka en skjutdörr med spröjs, men fick till svar av P-O att ”det var deras egna profil” som. Verkar ju som om du har hittat något som är väldigt likt i alla fall.
Ja det stämmer. Förstår inte riktigt skälet. Tänker att det är en relativt liten "give" för en potentiell framtida kund.

Hursom så var Ystad specialsnickeri väldigt service minded och kunde hjälpa mig med ett par meter spröjs. Och ja, det är dem jag ringer när det är dags att byta fönster :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.