Jag gillar forumet, men en irriterande sak är de många trådar som aldrig avslutats, eller där TS ger något avslut om vad som hände. Om det skedde en automatisk påminnelse/utskick en gång i månaden till TS att "du har glömt att markera bästa svar på tråden du startade bla bla" så tror jag att vi skulle få se många fler avslutade trådar här forumet.
 
Duttarmajster
Låter vettigt!
 
Inga extra påtvingade funktioner och i komplexa frågor kan flera inlägg ge svar eller inriktning som hjälp.
Och i ett forum diskuteras det ofta och utan att trådar avslutas.
Hos leverantörer eller säljande företag finns ofta "Fråga och svarsfunktioner" som har en lite annan inriktning.
Så jag ger :thumbdown:
 
  • Gilla
KjellTimell och 1 till
  • Laddar…
Duttarmajster
Det Husnerden föreslår är väl inte så farligt, kanske räcker det med EN påminnelse typ en månad efter senaste aktiviteten.
 
Men det är väl inte bästa svar man är ute efter? Utan att man vill ha återkoppling från TS. Att då gå omvägen via bästa svar känns märkligt. Det är ju inte ens säkert att det finns ett bästa svar, det kanske finns flera, eller inget?
 
  • Gilla
Husnerden och 1 till
  • Laddar…

Bästa svaret

Duttarmajster
Ja ok en påminnelse till alla TS som inte har skrivit något efter frågans ställdes då?
den påminnelsen kan väl också nämna att "Utse gärna bästa svar om möjligt och lämpligt".
 
  • Gilla
Husnerden
  • Laddar…
Duttarmajster Duttarmajster skrev:
Det Husnerden föreslår är väl inte så farligt, kanske räcker det med EN påminnelse typ en månad efter senaste aktiviteten.
Är inte alls farligt, men alla "likes" på sociala medier har blivit en hysteri där man idag ser det mera som en plåga än något positivt. Nu är väl det här ett forum som där ålderskategorin här inte är lika känslig som för det här exemplet
https://www.svt.se/kultur/bilder-med-fa-likes-stressar-unga
 
Bästa svar är något annat än en like. Med ett bästa svar markerat så får läsaren hjälp med att hitta ett bra svar. Så jag tycker det var en bra idé.
 
  • Gilla
Husnerden
  • Laddar…
Beror på att skillnaden är hårfin utifrån att det svar som blir "bästa" inte alls behöver vara bästa lösning på beskrivet problem, utan den lösning som passar frågeställaren som kan vara "quick and dirty" och kanske inte är att rekommendera.
Så vad säger bästa svar om vi är krassa, jo det är den subjektiva bedömningen av vad jag "tycker" vara bra för min situation inte någon kvalitetsbedömning som bästa "råd" utifrån objektiv bedömning.
 
Tack för inlägg. Funktionen bästa svar ju är alltid subjektivt, så det är en sidodiskussion i så fall. Tanken är att den som startar en tråd också uppmuntras att också avsluta den på något sätt - hur det gick, eller vad TS nu tyckte var bästa svaret. En påminnelse efter någon månad utan aktivitet från TS om detta tror jag skulle leda till många många flera "avslut".
 
  • Gilla
Duttarmajster
  • Laddar…
Hemmakatten
Vet inte om jag håller med. Att skicka påminnelse till TS om bästa svar eller återkoppling kan också kännas påfluget. Följden kan i värsta fall bli att medlemmen drar sig för att ställa ytterligare frågor.
 
Jag ser inget egenvärde i att en tråd ska "avslutas". Många trådar är ju inte heller en rak fråga med ett rakt svar, utan mer en diskussion och spekulationer kring ett ämne eller en frågeställning. Om man är nyfiken på hur det gick, så räcker det väl med att den som är nyfiken ställer frågan "hur gick det"? i tråden, och förhoppningsvis ser trådskaparen det och svarar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.