Hej
Jag ska sätta fasad och tänkte samtidigt uppdatera min maskinpark. Min nuvarande skruvdragare är 14.4v och orkar knappt dra in 10cm skruv. Nästa sommar kommer jag bygga ett däck också.

Nu skulle jag vilja ha en skruvdragare med djupstopp eller som klarar av att använda djupstopp så jag inte försänker skruvarna mer än nödvändigt av misstag vilket kommer ske utan djupstopp med tanke på hur många jag ska dra. En slagskruvdragare är något jag är sugen på men jag vet inte om ett djupstopp/bitt skulle gå sönder i en sådan eftersom den slår.
Det finns vad jag vet två typer av djupstopp det ena frikopplar bitten när djupen uppnås, det andra gör att bitten får mindre och mindre anläggningsyta mot bitten och tillslut så ska skruven glida av bitten. Jag är misstänksam att djupstoppet som frikopplar kommer gå sönder och det som glider av kommer skada bitten ifv om man använder torx.

Så vad tror ni, kan man använda en slagskruvdragare?
Tips på slagskruvdragare, batteristorlek och djupstopp mottages gärna.
 
Ska du sätta panel, vilket det låter som, så ska du absolut spika den istället. Snabbare, snyggare skalle och den dagen panelen ska bytas nästa gång kommer du att bryta loss spikläkten då skruven inte kommer att gå att skruva ut.

När det kommer till slagskruvdragare har Makita någon variant för typ 2400+moms, kör den själv på jobbet med ett gäng 5Ah batterier och är hur nöjd som helst.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.