F fredrik.johansson skrev:
Eljo trend Quick rot är väl ganska små (65mm).
Kanske passar?
65mm tror jag inte täcker dosan, men det finns en elko rs rot som är 72mm.
 
Men då måste ju dosan vara innanför foderlistorna, eller?
 
Renova mittenram är 70 mm, bara att skära av ”öronen” så passar den.
 
  • Vit Renova ljusströmbrytare och dimmer med en mätsticka visande 70 mm ramstorlek.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
TorbjörnD och 1 till
  • Laddar…
Gyllenhaks har snygga strömbrytare, egentligen för utanpåliggande montage men kan monteras med bottenplatta av trä på dosa. Är dock inte billiga. https://www.gyllenhaks.se/index.php?main_page=index&cPath=247_351

Gysinge har träplattor https://www.gysinge.com/products/775/väggplatta-utan-spår som kan användas för montering av THPG utanpåliggande brytare https://www.gyllenhaks.se/index.php?main_page=index&cPath=247_157
THPG har väldigt bra kvalitet enligt min erfarenhet. Elektriker brukar dock inte vara så förtjusta i THPG eftersom de är lite krångligare att installera än moderna brytare.
 
Och dom passar i "våra" dosor?
Ps
Och snygga???
Ps Ps
Och hos Malmbergs kan man köpa infällda strömbrytare från ca 15:- + moms om det nu bara är priset som gäller.
 
Redigerat:
E elmont skrev:
Och dom passar i "våra" dosor?
Ps
Och snygga???
Ps Ps
Och hos Malmbergs kan man köpa infällda strömbrytare från ca 15:- + moms om det nu bara är priset som gäller.
Ja det var ju ett trevligt svar. Jag insåg inte att detta forum var kusin med Flashback.
Om man heter Elmont så antar jag att man har stor kunskap. Då behöver man inte vara spydig mot en hjälpsam amatör.
Tack för svar Elmont, jag skall hålla mig ifrån att göra inlägg i framtiden
 
  • Gilla
henryry
  • Laddar…
Följdfrågan om de passar i våra uttag är väl befogad, eller? Vi har ju ett standardmått för avståndet mellan skruvarna i dosan.
 
  • Gilla
elmont
  • Laddar…
tommib
Tja, om du tittar själv så ser du att strömbrytaren är 92 mm bred så den är inte applicerbar i detta fallet. Du kan också se på den enda recensionen som finns på sidan att en konsument tycker att det är skit eftersom de går sönder.

Som sagt, frågan om skruvavstånd är synnerligen relevant. Brittiska prylar borde passa (c/c 60,3 mm istället för 60 mm) men det kan bli lite snett på skruvskallarna.

Den du länkar är inte direkt billig med sina 9 pund. Flerpacket med 5 för 60 är troligtvis ännu värre skräp.

Om man inte har extensiv erfarenhet så bör man vara försiktig med att rekommendera elmateriel som inte är standard för Sverige. Det kan funka men det kan också bli tokigt, godkänt eller inte i EU.
 
  • Gilla
elmont
  • Laddar…
Vi fick göra så
 
  • En närbild av en ljus trädörr som öppnas mot en vägg med en eluttagsknapp, vilket illustrerar en praktisk lösning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
BengtH och 2 till
  • Laddar…
Ser helt okej ut.
 
Kanske lite svåra att sätta där det redan sitter en apparatdosa.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.