JanneJanne123
Du behöver nog ge lite mer kontext för att få ett vettigt svar.
 
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Du behöver nog ge lite mer kontext för att få ett vettigt svar.
Bara nyfiken på om någon fått det oavsett.
 
JanneJanne123
Ja, klart någon har fått det.
 
Menar du pga ålder ?
 
R Rkarlsson skrev:
Menar du pga ålder ?
Pga av skada. Försäkring täcker väl inte ålder på golvet?
 
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Ja, klart någon har fått det.
anledningen att jag frågar är för att när jag pratade med fb menade det på att det bara skulle ersätta för slipning på den skadan jag hade och inte hela golvytan, vilket känns galet för mig då man inte kan slipa två brädor utan att det skiljer sig från övriga golv. Dvs ”skadan” kommer bli synligare än själva skadan i sig.
 
JanneJanne123
Ok, ja det håller jag med dig om att det låter svårt att få till snyggt.
 
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Ok, ja det håller jag med dig om att det låter svårt att få till snyggt.
Menar på att det inte är att åtgärda skadan att endast slipa på det stället,
 
Försäkringsbolagen försökte på samma sak hos mig. Totalvägrade såklart dom fick ta dit flyttgubbar och magasinera 80kvm, vi bodde på hotell. Och allt vart nyslipat.
 
A atomlab skrev:
Försäkringsbolagen försökte på samma sak hos mig. Totalvägrade såklart dom fick ta dit flyttgubbar och magasinera 80kvm, vi bodde på hotell. Och allt vart nyslipat.
Vad hade hänt ditt golv? Och vad hade du för försäkringsbolag? Vad hade du för golv?

Det är ju som sagt inte rimligt att ersätta på det viset de menar på. Nu har de gått med på att jag får ta hit golvfirma som får bedöma åtgärd och jag har svårt att se att de skulle säga att slipning av endast två brädor blir bra. Är dock orolig att de ska föreslå att byta ut endast de två brädorna mitt i golvet då det inte är ett alternativ för mig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.