Ska till Scandic Europa vid centralstationen imorgon. Vart parkerar jag lättast? Behöver inte vara absolut närmast men vill vara säker på att jag får en p-plats. Så jag slipper illa runt en massa.:D
 
Nordstan, femmanhuset. I princip i samma byggnad du ska till men lite närmare älven. Hoppas du kommer i tid eller mitt på dagen, övrig tid står trafiken still p.g.a. byggnation.
 
  • Gilla
FRS05
  • Laddar…
Hmm.....ska vara där vid 6. Kanske ska parkera mer mot Ullevitmotet istället? Finns väl någon parkering där Willingsbron/Rantorget4? Eller det är lika illa med trafiken där.
 
F FRS05 skrev:
Hmm.....ska vara där vid 6. Kanske ska parkera mer mot Ullevitmotet istället? Finns väl någon parkering där Willingsbron/Rantorget4? Eller det är lika illa med trafiken där.
Det är nog inte riktigt lika illa, men kl 6 är inte så farligt. Jag hade valt Nordstan.
 
C C.Lundin skrev:
Det är nog inte riktigt lika illa, men kl 6 är inte så farligt. Jag hade valt Nordstan.
Jag skall på anställningsintervju så det finns inte på kartan att jag är sen. Ska resa från Halmstad. Resan tar i vanliga fall 1½h men tänkte åka 3h innan. det borde jag väl hinna på?
 
Ska du åka tre på morgonen eller på eftermiddagen? Det förra låter absurt, det senare mer rimligt.

För egen del hamnar jag för övrigt alltid på Hisingen om jag siktar på centralen i Göteborg.
 
  • Gilla
  • Haha
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Ska du åka tre på morgonen eller på eftermiddagen? Det förra låter absurt, det senare mer rimligt.

För egen del hamnar jag för övrigt alltid på Hisingen om jag siktar på centralen i Göteborg.
Haha, det är för all ALLA vägar i Gbg leder till Hisingen. Aldrig fattat varför det är så.

Fö verkar det enklare att ta tåget mellan Halmstad och Gbg.
 
harry73
Är också nyfiken vilken kl 6 det är.
Ska jag till Göteborg från Malmö räknar jag 3 timmar i bilen. Är det viktigt räknar jag 30 minuter extra. Ska jag vara där 6 på morgonen räknar jag en kvart mindre.
 
Jag hade definitivt taget tåget från Halmstad när du ändå ska till centralstationen. Jag antar att anställningsintervjun inte är 6 på morgonen utan att du menar klockan 18, i så fall är trafiken tyvärr rätt illa. Räkna med kö ifrån strax efter du passerat Mölndal.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Det är 18.00 som gäller. Men med 1 1/2 h till godo i kötid borde jag väl hinna?
 
Tåg blir det tyvärr inte även om det kanske varit smidigt.
 
Tåget är smidigt och trafiken inte så farlig som det framställs. Men 15min får man normalt räkna med. Nordstan är smidigast att parkera i, det är lite lurigt att köra in men man kommer via 45:an. Kör under inga omständigheter genom Åkareplatsen.

Alternativ parkering föreslår jag Ullevi. Det är ett parkeringsgarage under arenan.
 
Staffans2000
Om du inte skall ha med dig en massa bagage, föreslår jag likväl att du tar tåget.

15.47 från Halmstad
16.50 till Göteborg.
Till det facila priset av 195pix.
Vid den tiden går det ett tåg i halvtimmen till Göteborg, så missar du ett, är det bara att vänta på nästa.

Staffan
 
  • Gilla
Leeten och 1 till
  • Laddar…
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Tåget är smidigt och trafiken inte så farlig som det framställs. Men 15min får man normalt räkna med. Nordstan är smidigast att parkera i, det är lite lurigt att köra in men man kommer via 45:an. Kör under inga omständigheter genom Åkareplatsen.

Alternativ parkering föreslår jag Ullevi. Det är ett parkeringsgarage under arenan.
Det är inte ovanligt att sitta två timmar i trafiken kring centrala delarna, en kvart kör du inte ens förbi Nils Ericsson-terminalen på.
Men givetvis håller jag med om att tåget är mycket bättre.
Billigare, snabbare, smidigare och man kan jobba samtidigt.
 
Håller med alla som säger att det är smidigt och enkelt att ta tåget till Göteborg. Man slipper leta parkering, och det är lätt att ta sig runt med kommunala transportmedel.
Man kan dock ha otur att det blåser, regnar kraftigt, snöar eller är löv på spåren, så är tågen kraftigt försenade. Så det gäller att vara ute i god tid.
Sverige måste ha världens mest väderkänsliga järnvägsnät :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.