Hej,
Vi bor i ett hus där den förre ägaren har byggt en stort badrum som går rakt ut i köket. Skumt men så är det.
Vi ska inom en snar framtid bygga om och göra ett mindre badrum/gästtoalett samt kök på samma yta. Men vi vill inte att man kliver rakt ut från toaletten i köket. Se planlösningen idag på bifogad bild (obs, det är självklart ingen yttervägg mellan köket/badrummet och övriga delar i huset kontor och vardagsrum men jag orkade inte byta väggtyp när jag ritade i RoomSketcher). Vi vill bara riva väggen mellan dagens kök och badrum och vi vill behålla placeringar på fönster och öppningar in till kök från hall och vardagsrum.
Det är ungefär 9 meter från ingången till köket från hall till yttervägg i badrum och det är ca 4,5 meter brett.
Så om det är någon som vill dela med sig av kreativa idéer så skulle jag vara så glad för jag har helt gått bet. Och som jag skrev vi vill helst inte flytta på ingångar eller fönster, bara flytta väggen mellan nuvarande kök och badrum. Tack!
 
  • Planlösning som visar ett stort badrum grensande direkt till köket i ett hus, med angiven översikt av kontor och vardagsrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Man kan göra någon sorts luftsluss eller liten hall mellan köket och badrummet för att det inte ska kännas som att badrummet är direkt i köket. Det tar ju 1-2 kvm men det är kanske värt det.
 
Gammelnörden
Jag tror BirgitS menar så här med en liten inre hall?
Ritning av rum med möbleringsförslag, inklusive bord vid fönster och 160 cm bred dubbelsäng.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag fick hjärnsläpp först och trodde att ni ville ha ett gästrum också :seenoevil:. Eftersom "vattnet" fanns längst upp i rummet så gjorde jag först ett förslag enligt följande... Planritning av en liten inre hall med angränsande rum och möbler, inklusive en dubbelsäng och matbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
samt ytterligare möbleringsförslag utifrån att man vill ha bordet vid ett fönster. Planritning av en lägenhet med inre hall, möblerade rum inklusive en 160 cm bred dubbelsäng och matbord vid fönstret.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
(160 cm bred dubbelsäng)
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.