Smart. Men tror du den skrämmer fåglar också? De vill vi ju gärna ha kvar.
N nyss ny husägare skrev:
Vi hade en katt som bajsade i vår grusade carport varje natt... köpte denna och monterade så den gick igång när katten kom in på uppfarten. Hade den monteras i 2-3mån funkade mkt bra och katten har inte kommit tillbaka trots att den inte varit uppe på nästan 1år nu. Man kan ställa in frekvensen så att bara katt inte hund ska höra, men vi hade på ”värsta” ljudet som även jag själv hörde lite irriterande grannarnas hundar verkade inte störas, piper ju bara till när någon passerar så man kan ju placera den smart. Lycka till!
 
P Pappa1986 skrev:
Skaffa hund :D
Haha har hund. Det funkar inte nåt vidare tyvärr.
 
  • Haha
dicliff och 1 till
  • Laddar…
R ratax skrev:
Smart. Men tror du den skrämmer fåglar också? De vill vi ju gärna ha kvar.
Du behöver ju inte sätta den så att den aktiveras vid fågelbordet. Vi har inte märkt något här, men behövde bara ha den igång 2 mån som sagt. Kanske sätta den i anslutning till vedboden?
 
  • Gilla
Igen och 1 till
  • Laddar…
R ratax skrev:
Haha har hund. Det funkar inte nåt vidare tyvärr.
Han får reklamera hunden. Byt upp till en katt. :seenoevil:
 
  • Gilla
Igen
  • Laddar…
4774
R ratax skrev:
Vi har så otroligt många katter på tomten. Det bor ju visserligen många katter i byn, så det kanske är någonting man får "ta" men jag tycker inte det är roligt med nerpissade utemöbler,vedträn (de är mycket i vedhuset och lurar på fåglar). Titt som tätt är det revirslagsmål utanför fönstret. Vi har många småfåglar som vi matar nu i höst/vinter och jag gissar att de tycker att gården är en populär plats just på grund av dessa som de ständigt lurar på.
Fast å andra sidan hänger de här även på sommaren.
Tips på hur jag ska få dem att hålla sig borta från gården och framförallt vedhuset och uthuset. Det är såklart ett plus om de höll sig borta från fågelbordet också. (Vill naturligtvis inte skada dem)
Gå ut och visa dig för katterna och se till att de förstår att det är ditt revir är mitt bästa förslag. Skrik lite och jaga iväg dem. Är de så många som det verkar så, om du låter dem hållas så blir din tomt en katts revir. Katter delar inte revir.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.