Eric Öbo
Pillarborrmaskin monterad på arbetsbord med chucknyckel och växelhandtag i källarmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Verktygsväxel på maskin med grönmålat stativ och metallskruvstycke i en verkstadsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gammal grön pelarborrmaskin med svarta vred och skylt, monterad på en grön stående yta, mot tegelvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

På plats med hjälp av stark kamrat. Växlar och snurrar fint nu när jag lärt mig hur man ska göra för att få i kuggarna. Integrerad chuck med Morsekona 3 beställd.
 
  • Gilla
GK100 och 4 till
  • Laddar…
Snajdigt!
Mitt pelarborrsug vaknade just till liv igen, men min blir nog blå...?
 
  • Gilla
Eric Öbo
  • Laddar…
Eric Öbo
Fotografen Fotografen skrev:
Snajdigt!
Mitt pelarborrsug vaknade just till liv igen, men min blir nog blå...?
Rosa?
 
Eric Öbo
Blev så prydligt med nya borrmaskinen att jag var tvungen att bygga ett ställ till tvingarna också.

Hemmagjort ställ på en murad vägg håller ordning på sju tvingar med svarta och orange handtag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A
Eric Öbo Eric Öbo skrev:
[bild]
Här har vi den. Var inte helt nöjd med nyansen heller så jag blandade till en egen, grågrön ”maskinkulör” i 50-talsvariant. Givetvis ordentlig, thinnerburen färg påförd utan mask för maximal minskning av antalet hjärnceller. Kände att jag ville bli ännu lite dummare. Luktar ju gott också.
wax on wax off,daniel san :crysmile:(y)
blir fint det där,lite annat än en kinapelare.
 
Redigerat:
Eric Öbo
Tss skrev:
wax o wax off,daniel san :crysmile:(y)
blir fint det där,lite annat än en kinapelare.
Ja, med tanke på att jag på måndag kommer att skicka tillbaka min kinesiska stationära bandslip (den höll i en, alltså 1, dag!) så känns det betryggande med lite svenskt stål.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.