Nån mer som råkat ut för att förre ägaren gjort minst sagt förståndsbristande renoveringar där man byggt in grejer i huset som inte längre går att få ut??

När vi flyttade in i nuvarande fanns det en enorm soffa i ett rum. Faktum är att det var helt stört omöjligt att få ut den ur rummet, den skulle slängas. Det var ingen byggsatsmöbel heller utan byggd hel på fabrik.
Det blev till att slå sönder den i bitar för att få ut den.

Nästa, tänkte byta ut kylskåpet som står i ett rum, skåpet är märkt "Made in W.Germany" så det är sen tidigare än 1989 i alla fall, låter mycket och drar helvetes med ström. Men... det är minst 3 cm högre än dörröppningen till rummet och taket är mycket lågt så det går inte att lägga ner skåpet i rummet heller!
Det ser ut som att enda alternativet är att ta bort dörrkarmen helt och då kanske det går.
Hur... TÄNKER man, när man gör en sådan lösning?!

Den enorma kistan på kallvinden ska vi inte tala om men den får nog bli kvar där för tid och evighet. Går ej att få ut.
 
Det är tur att du inte ska ha in för stora saker iaf! Men att låsa in sina egna saker genom att byta till fönster med fast stolpe eller annat kul är nog inte helt ovanligt. Men att ha flera saker inbyggda på olika sätt låter svårslaget.

Kylskåpet skulle jag ge mig på med tigersåg och/eller vinkelslip. Så jäkla mycket kan man väl inte behöva ta på det för att kunna lägga det ner väl? Eller?
 
Jag gissar på att man inte tänkt på det alls, det har bara råkat bli som det blev vid en renovering.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Jag har sett det där ett par gånger. En del tänker inte längre än näsan räcker. En del har väldigt korta näsor, också.
 
Hemmakatten
Vår ackumulatortank i vårt lilla teknikrum går inte att få ut. Men det kommer ju aldrig att hända tänkte vi.

Självklart hände det. Väggen bakom fick sågas upp för att ta ut acktanken den vägen. Iofs inte så svårt att fixa till, men ändå.
 
Redigerat:
jag har en bas till hembion ståendes här bakom :rolleyes:
Inredning av ett vinklat rum med öppen vägg, vita paneler och inbyggd hylla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det var jättesmidigt att ställa in saker medans väggen var öppen :geek: inte lika smidigt att få ut dem sen
 
  • Haha
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.