Tjena, har några som gjort vårt badrum och tycker att en del grejer är lite B men kanske jag som är petig? Så ville höra vad ni tycker. Dom ska sätta silicone imorgon men tror inte att det kommer bli snyggt. Se bilderna och ge gärna feedback

Har skrivit in lite text om det jag tycker under bilderna

LINK

https://imgur.com/a/XR2KSVP


5mm låter kanske inte så mycket men är ju faktiskt rätt långt imo är rädd att det kommer se hemskt ut med så bred silicone i duschen.

Deras chef är "speciell" vi kommer inte värst bra överens så vill gärna höra om ni själva hade accepterat det och om det är inom gränserna för vill inte bara gnälla för minst lilla
 
S
5 mm är ingenting. Det kommer se bra ut.
 
  • Gilla
Garningen
  • Laddar…
Ser bra ut.
Passning på plattor som är 60 cm. Är dom exakt 600 mm eller skiljer det något? I så fall ser det oftast snyggast ut att göra förskjuten skarv.
 
  • Gilla
tergo
  • Laddar…
60cm plattor kan vara både 596, 597, 598, 599, 600, 601 etc. och är de inte exakt lika stora på mm så blir det snyggare med en lite större förskjutning.
Sen kan där vara annat man behöver ta hänsyn till på väggar resp. golv som gör att det blir viktigare.

Rådet är att vänta till de är klara och se slutresultatet.

Har själv gammal erfarenhet av folk som gnällde på att köksluckorna var sneda i ett kök men jag hade ju bara precis hunnit hänga upp dem och skulle justera in dem dagen efter... så man bör vänta till det är klart och se slutresultatet. ;)
 
A
Har du lika höga krav på dig själv i ditt yrke?
kommer säkert bli fint när det är fogat,trots att springorna inte är exakt lika på tiondelen överallt (vilket de inte behöver vara,såklart)
 
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
60cm plattor kan vara både 596, 597, 598, 599, 600, 601 etc. och är de inte exakt lika stora på mm så blir det snyggare med en lite större förskjutning.
Sen kan där vara annat man behöver ta hänsyn till på väggar resp. golv som gör att det blir viktigare.

Rådet är att vänta till de är klara och se slutresultatet.

Har själv gammal erfarenhet av folk som gnällde på att köksluckorna var sneda i ett kök men jag hade ju bara precis hunnit hänga upp dem och skulle justera in dem dagen efter... så man bör vänta till det är klart och se slutresultatet. ;)
Tss skrev:
Har du lika höga krav på dig själv i ditt yrke?
kommer säkert bli fint när det är fogat,trots att springorna inte är exakt lika på tiondelen överallt (vilket de inte behöver vara,såklart)

Yes har faktiskt mycket högre krav än dessa lallare är själv hantverkare och lämnar inget halvdant.

Det är fogar nu och det helt ok ut inte helt 100 nöjd på ett ställe (dom har kapat plattan vid fönstret snett) värre är det dock med fallet lutar ut åt fel håll på plattorna längst en vägg (plattsättaren har förmodligen tryckt ner dom för hårt) så får ändå ringa dom på måndag. Dom har inte heller lämnat några papper på tätskikt så deras chef får ändå komma och kolla.
 
A
Ok,en del är lallare och en del på en helt annan nivå.
 
Tss skrev:
Ok,en del är lallare och en del på en helt annan nivå.
tyvärr väldigt många som är rent av idioter får alla andra att se dåliga ut.

Betalar kunden 800kr i timmen så ska dom inte ha något halvtaskigt resultat utan dom ska vara nöjda :) Mycket roligare att höra en kund säga att det är snyggt och tacka än en sur som undrar varför det är så dyrt.
 
Får ju såklart inte vara bakfall någonstans på golvet. Men plattsättningen i övrigt såg bra ut.
 
Skånepöjk
Ser bra ut, hur kan du ens klaga? Det är ett hantverk utfört av människor inga robotar.
1mm här eller där är inget.
 
  • Gilla
Robert63 och 1 till
  • Laddar…
Skånepöjk Hällvetet skrev:
Ser bra ut, hur kan du ens klaga? Det är ett hantverk utfört av människor inga robotar.
1mm här eller där är inget.
klaga? Snälla du hade du sett skiten i verkligheten så hade du nog fattat. Sen är deras chef en riktig idiot tyckte jag skulle knulla min mamma för jag sa att dom inte skulle köra in bilen då det förstörde min gräsmatta vilket får en extra observant.

Ja det är människor inte robotar vilket betyder att dom ser om det inte blev så bra och gör om det medans en robot bara kör vidare.

Frågar här istället för att få en åsikt om vad folk tycker istället för att bara gå och klaga som en idiot. btw det är 5-6mm inte 1mm där problemet ligger
 
F fallingdown skrev:
klaga? Snälla du hade du sett skiten i verkligheten så hade du nog fattat. Sen är deras chef en riktig idiot tyckte jag skulle knulla min mamma för jag sa att dom inte skulle köra in bilen då det förstörde min gräsmatta vilket får en extra observant.

Ja det är människor inte robotar vilket betyder att dom ser om det inte blev så bra och gör om det medans en robot bara kör vidare.

Frågar här istället för att få en åsikt om vad folk tycker istället för att bara gå och klaga som en idiot. btw det är 5-6mm inte 1mm där problemet ligger
Den kommentaren lät ju onekligen professionell. Har du även bakfall någonstans så måste det åtgärdad.
 
Garningen Garningen skrev:
Den kommentaren lät ju onekligen professionell. Har du även bakfall någonstans så måste det åtgärdad.
Jepp tyvärr skulle egentligen bett dom/han dragit åt helvete men måste flytta in i månadsskiftet och finns inte en chans att man hinner få dit någon annan innan dess. Ska se om jag kan få tag ett digitalt vattenpass imorgon för att mäta ut många grader det handlar om och var mer exakt har bara använt mitt 23cm vattenpass nu. Ska bli intressant att se vad han säger
 
F fallingdown skrev:
Jepp tyvärr skulle egentligen bett dom/han dragit åt helvete men måste flytta in i månadsskiftet och finns inte en chans att man hinner få dit någon annan innan dess. Ska se om jag kan få tag ett digitalt vattenpass imorgon för att mäta ut många grader det handlar om och var mer exakt har bara använt mitt 23cm vattenpass nu. Ska bli intressant att se vad han säger
Förstår att de en är helvetes situation du befinner dig i, kommer ni inte överens finns ju ARN att tillgå. https://www.arn.se/
 
  • Gilla
fallingdown
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.