Är det någon som vet var man kan få tag på gamla gjutjärnselement/radiatorer eller gamla sektionselement i plåt i Skåne trakten. Har hittat dylika på byggigen.se på en depå i Stockholm men de är ju så förbenat tunga att de blir dyrt att frakta dem. Alla tips välkomnas!

mvh plexi
 
Har inte kommunen en returmarknad där det säljs en massa begagnade byggvaror? (Det finns här i Umeå i alla fall).
 
Tack för förslaget.

Jag har varit runt på ett antal återvinningscentraler runt om i skåne, men ingen hade några just då. Jag var lite otydlig, är det någon som vet om något reda exempel så heja till.

mvh plexi
 
Ingen som har 2-3 gjutjärn eller plåtradiatorer i sektioner gärna på fot?

mvh plexi
 
Du pleximaster, sist jag var hos Rinkabyrör så låg där ett reklamblad för en firma som tillverkade nya element i gammal stil. Ska se i morgon, om jag hinner köra inom och kolla vad firman heter. :D
 
Tack Immobil låter intressant! och tack Benno men Nacka ligger tyvärr lite off för oss här nere.

MVH plexi

 
8) Eureka, pleximaster och andra elementintressenter! :D

Expeditionen till Rinkaby Rör har lyckats. Nyss återkommen till hemmets lugna vrå under publikens jubel. ;D

Företaget som har fina ornamenterade element heter: Åhus Byggåtervinning. Tyvärr finns inte elementen avbildade på deras hemsida: http://www.ahusbyggatervinning.se ;)

 
Tusen tack immobil!

Men…!!!!!!!
Det enda är att jag var där förra veckan och köpte en kamin men det var den där fruktansvärda snöstormen så jag ville bara skynda mej hem så jag gick inte in, bara betalade och slängde in kaminen och körde så snabbt som möjligt.

Hur som helst jag hittar ju dit (borde ju göra det om jag fann stället i snöstorm.)

Taxi-mjukost än en gång immobil

plexi
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.