Hej.

Jag har fått ett hål (ca 5x4 cm stort) i en dörrlist. Listen är av plast och jag kan tyvärr inte komma åt insidan på listen - vet inte hur de är fastsatta.
Jag måste alltså laga hålet utifrån.
Hur kan jag laga hålet utan att klistra något på utsidan? (vill helst inte att det syns för mycket)
Få fast någon platta i hålet och sen något spackel?
Tacksam för all hjälp
 
  • Hål i vit plastdörrlist mot en beige vägg, ungefär 5x4 cm stort, med synlig inre struktur.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
KristinaRT
Om det är typen vi hade i vårt hus sitter den klämd mellan dörrkarm och vägg, till vänster i bilden. Går ofta, inte alltid, att försiktigt lossa från ovan eller underkant.

Hur man skulle kunna laga har jag ingen aning om, vi har bytt våra till trä efterhand delvis pga skador.
 
Den sitter i ett spår som är urfräst i karmen, men dom går nästan alltid sönder om man tar loss dom.
 
  • Gilla
tergo och 1 till
  • Laddar…
Tack för svar.
Då borde man kunna klämma ihop den lite och lossa den?
De har väl ca. 50 år på nacken, så de borde bytas ut.
 
Stefan:
Då bör man alltså laga hålet på plats istället för att lossa dem?
 
Brukar gå att köpa plastark (plasticard?) i modell/hobbybutiker, sånt går säkerligen att limma utifrån... Jag har likadana lister där tidigare ägare "täckt" mindre hål med vit eltejp, det syns på nära håll men smälter in ok på lite längre
....
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Brukar gå att köpa plastark (plasticard?) i modell/hobbybutiker, sånt går säkerligen att limma utifrån... Jag har likadana lister där tidigare ägare "täckt" mindre hål med vit eltejp, det syns på nära håll men smälter in ok på lite längre
....
Stort Tack för svar
P.s Stort Tack till alla för att ni tar er tid att svara.
Jo, jag funderade på plastskiva/ark.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.