Hej
Har en Worx WG790E som ställer till lite problem ex går ej tillbaka för laddning. Har testat hos grannen och får samma fel. Kan det bero på att batteriet laddar ur för snabbt (Köpte den våren 2015) och behöver bytas, kan det vara så att programmet behöver uppdateras.
Hur länge bör batteriet hålla innan man byter ut det. Har försökt hitta programvaran men inte funnit någon plats där jag kan ladda ner den, någon som vet.
Tacksam för svar MVH Nlbvmo
 
N Nlbvmo skrev:
Hej
Har en Worx WG790E som ställer till lite problem ex går ej tillbaka för laddning. Har testat hos grannen och får samma fel. Kan det bero på att batteriet laddar ur för snabbt (Köpte den våren 2015) och behöver bytas, kan det vara så att programmet behöver uppdateras.
Hur länge bör batteriet hålla innan man byter ut det. Har försökt hitta programvaran men inte funnit någon plats där jag kan ladda ner den, någon som vet.
Tacksam för svar MVH Nlbvmo
Kan tillägga att jag har inga extrameter kabel i slingan eller vid laddstationen. Har även testa den på grannens område (han har samma Worx som jag) med samma resultat, snurrar runt och går en bit för att sedan stanna.
 
Finns en tråd som heter "Worx Landroid 2.0" här på forat, kanske finns några hänvisningar där ?
Finns också en Facebookgrupp, med namn "Worx Landroid Lawn Mower" där det diskuteras mycket och troligen finns länkar till ny FW.
Själv har jag nu ställt undan klipparen för den 6:e vintern och batteriet lever än. Har FW version 0.72. Får se till våren hur det är med batteriet då.
 
N Nlbvmo skrev:
Hej
Har en Worx WG790E som ställer till lite problem ex går ej tillbaka för laddning. Har testat hos grannen och får samma fel. Kan det bero på att batteriet laddar ur för snabbt (Köpte den våren 2015) och behöver bytas, kan det vara så att programmet behöver uppdateras.
Hur länge bör batteriet hålla innan man byter ut det. Har försökt hitta programvaran men inte funnit någon plats där jag kan ladda ner den, någon som vet.
Tacksam för svar MVH Nlbvmo
Hej, jag har också en 2015 Landroid som går 3 gånger i veckan på ca 450 kvm gräsmatta. Jag upplever inte något problem med batteriet ännu.

/Kenneth
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.