@Staas: Vad jobbar du själv med?
 
  • Gilla
  • Haha
Robban_C och 2 till
  • Laddar…
Immobil Immobil skrev:
@Staas: Vad jobbar du själv med?
får jag fråga vad det har med saken att göra? Förändrar det beräkningarna på jobbet?
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Du riskerar inte att anlita mig, jag är ingen hantverkare. Eftersom du har starka åsikter gällande hur lång tid det tar, visa oss andra med en redovisning av hur lång tid detta jobb tar nedbrutet på enskilda arbetsmoment. Glöm inte att hantverkaren redan varit på besök på plats för jobbet dagen innan så den tiden måste också räknas med.
Men snälla du vännen du tycker alltså att om vi tar en hel arbetsdag så ska det produceras ca. 4 sådana rör?
 
  • Gilla
tompajo
  • Laddar…
Staffans2000
Jag har som kanske är bekant varit rörläggare. Den aktuella rördragningen borde ta maximalt två timmar om inget oförutsett inträffar. Det är ändå en del pill med att bära in vattenpass, borrmaskin och klamma rakt och fint. Sedan tar det en stund att bocka till rören snyggt och parallellt. På din bild har han fuskat genom att använda knän i nerändan, det ser amatörmässigt ut, men är ändå acceptabelt. Så långt, inte mycket att tjafsa om.
Tidsåtgången som är TS egentliga fråga, kan man säga en del om: En orsak till att det drog ut på tiden kan vara att TS stod och hängde över rörläggaren och bombarderade honom med frågor och kommentarer. En sådan kund kan utan problem fördubbla tidsåtgången. Men om det vet vi intet. Att TS skall betala för mokarens rast, är helt uppåt väggarna. Likaså att han skall betala för komplettering och städning av servicebilen för det lilla jobbet, där endast några få standardkomponenter används.
Kommentarer som: -du skall vara glad att han ville göra det lilla jobbet överhuvudtaget etc. visar ännu en gång att hantverkare lever i en (högst tillfällig) velourbubbla, och bubblor brister som bekant alltid förr eller senare.

Summan av kardemumman: Inklusive fackmannens lilla "tittut" dagen före, borde tre timmar vara väl tilltagen tid.
 
  • Gilla
SonnyListon och 9 till
  • Laddar…
S Staas skrev:
Nej jag blir inte arg om du läser tråden så svarar jag bara på alla konstiga uträkningar hur lång tid etc. Och att man ska va glad att det inte tog en hel dag etc. Det tar sååå lång tid... kolla bilden och bedöm själva om ni är så bra hantverkare med den tidsåtgången
Har du alltid den här aggressiva och spydiga tonen även fast du inte är arg förstår jag om du får problem med andra människor.
 
  • Gilla
CCPusher och 6 till
  • Laddar…
K Kirre2 skrev:
Har du alltid den här aggressiva och spydiga tonen även fast du inte är arg förstår jag om du får problem med andra människor.
ja om man läser hela tråden med allas spydiga kommentarer så blir nivån lätt så men du ser inte det?
 
K
S Staas skrev:
Så när du är på bolaget och köper 2 flaskor whiskey
Köper man Whiskey får man skylla sig själv, ska det va ska det vara Whisky.
 
  • Haha
  • Gilla
Anonymiserad 137805 och 7 till
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Jag har som kanske är bekant varit rörläggare. Den aktuella rördragningen borde ta maximalt två timmar om inget oförutsett inträffar. Det är ändå en del pill med att bära in vattenpass, borrmaskin och klamma rakt och fint. Sedan tar det en stund att bocka till rören snyggt och parallellt. På din bild har han fuskat genom att använda knän i nerändan, det ser amatörmässigt ut, men är ändå acceptabelt. Så långt, inte mycket att tjafsa om.
Tidsåtgången som är TS egentliga fråga, kan man säga en del om: En orsak till att det drog ut på tiden kan vara att TS stod och hängde över rörläggaren och bombarderade honom med frågor och kommentarer. En sådan kund kan utan problem fördubbla tidsåtgången. Men om det vet vi intet. Att TS skall betala för mokarens rast, är helt uppåt väggarna. Likaså att han skall betala för komplettering och städning av servicebilen för det lilla jobbet, där endast några få standardkomponenter används.
Kommentarer som: -du skall vara glad att han ville göra det lilla jobbet överhuvudtaget etc. visar ännu en gång att hantverkare lever i en (högst tillfällig) velourbubbla, och bubblor brister som bekant alltid förr eller senare.

Summan av kardemumman: Inklusive fackmannens lilla "tittut" dagen före, borde tre timmar vara väl tilltagen tid.
Nej jag hängde inte över honom och snackade massa , jag var i rummet bredvid och lade golvspån var betydligt mer producerande än honom
 
Jag tror Ponnyfarm och Staas känner varandra.........
 
Corpes Corpes skrev:
Jag tror Ponnyfarm och Staas känner varandra.........
jasså ? Bara för att han inte håller med mobben?
 
  • Gilla
Nailman
  • Laddar…
Lugn o fin nu Staas, snart helg:)
 
  • Gilla
Papphammar666
  • Laddar…
Corpes Corpes skrev:
Lugn o fin nu Staas, snart helg:)
Jadu du tillför ju verkligen mycket till den här tråden
 
Nej men allvarligt, tala om för firman vad du är villig att betala och berätta även varför. Värt ett försök.

Edit. Såg att du redan betalat.
 
Corpes Corpes skrev:
Nej men allvarligt, tala om för firman vad du är villig att betala och berätta även varför. Värt ett försök.
min du läser tråden så ser du u ett av mina svar att jag redan ringt firman och påtalat detta
 
Måste ju vara årets tråd, väldigt roande. TS är ganska ilsken och alla gör sitt bästa för reta upp honom. Till saken, 3h är rimligt men hade inte klagat på en faktura på 4h.
 
  • Haha
quilding
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.