F
söker efter en elektriker med erfarenhet sv solcellsinstallation i Göteborg flr installation av mitt solcellsprojekt på 45-50 solcellspaneler.

Västra Hisingen för att vara mer exakt.

Tips????
 
Assemblin Alingsås (Henrik) är med och bygger solcellsanläggning på mitt jobb just nu. Tycker de känns mycket proffsiga, och de har utfört flertalet installationer tidigare.
 
  • Gilla
Pyromanapa
  • Laddar…
F
M magnetens skrev:
Assemblin Alingsås (Henrik) är med och bygger solcellsanläggning på mitt jobb just nu. Tycker de känns mycket proffsiga, och de har utfört flertalet installationer tidigare.
Storanläggning? Vet du om dom även gör villainstallationer?

Konstig fråga kanske men inom koncernen min fru jobbar för så finns det elinstallatörer av solceller och dom jobbar uteslutande mot större anläggningar tydligen. Då låter det ju straffbart korkat att inte använda dom kan man tycka men dom hävdade själva att dom inte är konkurrenskraftiga på villainstallationer och ville inte ta det.
 
Här bestämt för mig att de så att de gjort en del mindre villa o takinstallationer oxå. Skadar ju inte att fråga.

Här använt El Ceasar (Mattias) från Uddevalla privat, tror han jobbar en del ner mot Göteborg oxå emellanåt.
 
F fsn skrev:
söker efter en elektriker med erfarenhet sv solcellsinstallation i Göteborg flr installation av mitt solcellsprojekt på 45-50 solcellspaneler.

Västra Hisingen för att vara mer exakt.

Tips????
Hittade du någon trevlig elektriker?
Jag börjar också bli lite sugen på solceller nu.
 
Kolla med GruppSol ty de håller väl till i Göteborg!
 
M magnetens skrev:
Kolla med GruppSol ty de håller väl till i Göteborg!
Tack, kändes dock inte särskilt billigt, och de hade inga egna montörer eller elektriker som jag tolkade det.
 
  • Gilla
magnetens
  • Laddar…
F
Peter2400 Peter2400 skrev:
Hittade du någon trevlig elektriker?
Jag börjar också bli lite sugen på solceller nu.
Jag fick hit samma elektriker som drog elen när jag byggde huset.
 
  • Gilla
Peter2400
  • Laddar…
F fsn skrev:
Jag fick hit samma elektriker som drog elen när jag byggde huset.
Nä, det kanske inte va så svårt som jag var rädd för.
Jag kollade runt lite, och på första försöket hittade jag en lokal elektriker som verkade riktigt vettig.:surprised::)
 
  • Gilla
magnetens
  • Laddar…
Det framgår inte om dom är bra eller inte. Eller är installatörerna bra per automatik om dom är medlemmar?
 
useless useless skrev:
Det framgår inte om dom är bra eller inte. Eller är installatörerna bra per automatik om dom är medlemmar?
De uppfyller i varje fall vissa minimikrav för att få vara medlemmar. Till exempel kollektivavtal, egenkontrollprogram och sådant.
 
F fsn skrev:
Jag fick hit samma elektriker som drog elen när jag byggde huset.
Hur gjorde ni med funktionsutjämning på takskenorna?
Tycker det är lite luddigt hur det ska göras,
 
F
Peter2400 Peter2400 skrev:
Hur gjorde ni med funktionsutjämning på takskenorna?
Tycker det är lite luddigt hur det ska göras,
Har ingen.
 
F fsn skrev:
Har ingen.
Blir också lite tveksam till att det behövs, vem bestämmer det, är det tillverkaren av panelerna?
De är väl dubbelisolerade?
Här är en bild från solcellsforum,
Solcellspaneler på tak med synlig potentialutjämningskabel och närliggande skorsten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.