Hej!

Min blandare verkar droppa trots att jag vridit åt maximalt i handtaget. Har kontrollerat all packning och verkar vara i duschvredet problemet ligger tror jag. Vad kan jag göra för att komma åt detta? Vill inte få mögel...får liksom inte upp vredet mer
 
  • Kromad duschblandare i badrum med droppande vred och synliga vattenledningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tja, är det något märkesnamn på din blandare så kolla efter lämplig reservdel, antingen på tillverkarens hemsida eller hos någon VVS-firma.
Är det någon no name-blandare så är det kanske enklare att byta hela enheten.
 
Hittar inte en tillstymmelse till namn på bländaren.. finns det inget annat sätt att åtgärda det?
 
Stänger du av vattnet på det vänstra reglaget med det droppar fortsatt från duschmunstycket, är det rätt uppfattat?
Med friska packningar ska det inte behövas någon extra handkraft för att stänga vattenflödet.
 
E etompau skrev:
Stänger du av vattnet på det vänstra reglaget med det droppar fortsatt från duschmunstycket, är det rätt uppfattat?
Med friska packningar ska det inte behövas någon extra handkraft för att stänga vattenflödet.
Stänger av med det vänstra, reglerar värme med det högra. Det högra är extremt trögt när vattnet går, annars lätt. Vänstra bottnar och det fortsätter droppa lite grann i duschmunstycket. Först trodde jag det var duschmunstycket, men när jag vrider om för till amazon-duschen (eller vad den kallas) så droppar det istället ifrån den, dvs att det verkar fortsätta flöda vatten in.
 
Q qaragonic skrev:
Stänger av med det vänstra, reglerar värme med det högra. Det högra är extremt trögt när vattnet går, annars lätt. Vänstra bottnar och det fortsätter droppa lite grann i duschmunstycket. Först trodde jag det var duschmunstycket, men när jag vrider om för till amazon-duschen (eller vad den kallas) så droppar det istället ifrån den, dvs att det verkar fortsätta flöda vatten in.
Finns nog inga genvägar, något håller inte tätt i blandaren, då måste packning etc bytas ut.
 
E etompau skrev:
Finns nog inga genvägar, något håller inte tätt i blandaren, då måste packning etc bytas ut.
Intressant nog noterade jag att det finns lite ruckbarhet/roterbarhet i det mittersta röret (största röret), och den kan vridas någon grad åt vänster. Då slutar det droppa..
 
Fortsätter droppa trots det märker jag men långsammare, finns det något sätt att se hur man kan öppna blandaren? Hittar inget märke eller logotyp för en manual..
 
klargörande: har inte kontrollerat packning annat än vid duschmunstycket och dit duschmunstycket är kopplat. Dvs har inte kunnat komma in i blandaren för att kontrollera någon packning där. Vet ej hur
 
Q qaragonic skrev:
Hej!

Min blandare verkar droppa trots att jag vridit åt maximalt i handtaget. Har kontrollerat all packning och verkar vara i duschvredet problemet ligger tror jag. Vad kan jag göra för att komma åt detta? Vill inte få mögel...får liksom inte upp vredet mer
Hej! Har likadan blandare och samma problem. Fick du reda på fabrikat? Dimensioner? Löste sig problemet? Tack på förhand!
 
Tyvärr inte - fick bli att byta ut till annat fabrikat.
 
Tack för svar! Sökandet fortsätter...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.