Ja det lutar :crysmile: verkligen åt ett sådant stativ (y) Och som jag skrivit i tidigare kommentar så visste jag inte ens att det fanns :seenoevil:

Bart Bart skrev:
Sovrummet är till för två aktiviteter, nåja, i min ålder är det mest en aktivitet … Tv-tittande är inte en av dem dock. Alla undersökningar visar att TV-ljus är direkt hämmande för sovandet. Jag somnar i och för sig bra framför TV:n, men det är i soffan.

Ska du nu göra det så är inte projektor svaret. Jag är gammal hembionörd och har haft alla varianter av projektorer och skulle inte montera en i sovrummet. Nä, hitta en sån här lösning eller gör något hemsnickrat.

[media]
 
Många svar i tråden från folk som uppenbarligen inte har haft projektor senaste 10 åren eller så. Det är fantastisk bild från en relativt billig projektor idag, 6000-7000kr klarar du dig långt på. En duk som rullar upp av hyffsad kvalitet kommer inte vecka sig utan det är en klockren lösning. Men faktum är att har du en vit hyffsat slät vägg så kommer du antagligen vara nöjd med bilden även utan duk så det hade jag testat först.

Men, på den negativa sidan så låter en projektor väldigt mycket. Jag hade nog avstått projektor i sovrummet just av den anledningen. Men det är klart när man kollar i sängen så är det väl ofta mörkt ute så man kan köra på lägsta ljusstyrka/fläkthastighet, och prioriterar du lågt fläktljud i valet av projektor så funkar det kanske.
Ska du kolla i ett upplyst rum så skippa projektor i sovrummet!
 
  • Gilla
Nobbe_1
  • Laddar…
Tack för ett uttömmande svar (y)

P Pettttter skrev:
Många svar i tråden från folk som uppenbarligen inte har haft projektor senaste 10 åren eller så. Det är fantastisk bild från en relativt billig projektor idag, 6000-7000kr klarar du dig långt på. En duk som rullar upp av hyffsad kvalitet kommer inte vecka sig utan det är en klockren lösning. Men faktum är att har du en vit hyffsat slät vägg så kommer du antagligen vara nöjd med bilden även utan duk så det hade jag testat först.

Men, på den negativa sidan så låter en projektor väldigt mycket. Jag hade nog avstått projektor i sovrummet just av den anledningen. Men det är klart när man kollar i sängen så är det väl ofta mörkt ute så man kan köra på lägsta ljusstyrka/fläkthastighet, och prioriterar du lågt fläktljud i valet av projektor så funkar det kanske.
Ska du kolla i ett upplyst rum så skippa projektor i sovrummet!
 
P Pettttter skrev:
Många svar i tråden från folk som uppenbarligen inte har haft projektor senaste 10 åren eller så. Det är fantastisk bild från en relativt billig projektor idag, 6000-7000kr klarar du dig långt på. En duk som rullar upp av hyffsad kvalitet kommer inte vecka sig utan det är en klockren lösning. Men faktum är att har du en vit hyffsat slät vägg så kommer du antagligen vara nöjd med bilden även utan duk så det hade jag testat först.

Men, på den negativa sidan så låter en projektor väldigt mycket. Jag hade nog avstått projektor i sovrummet just av den anledningen. Men det är klart när man kollar i sängen så är det väl ofta mörkt ute så man kan köra på lägsta ljusstyrka/fläkthastighet, och prioriterar du lågt fläktljud i valet av projektor så funkar det kanske.
Ska du kolla i ett upplyst rum så skippa projektor i sovrummet!
Fast om det blir ljust i sovrummet av en tv, vad blir det då inte av en projektor? Oavsett hur bra en projektor är idag jämfört med för 10år sedan, så är en projektor fortfarande en projektor.... som projicerar bild, med hjälp av ljus...

Känns fel i ett sovrum, men såklart upp till trådskaparen att avgöra! :)
 
  • Gilla
Nobbe_1
  • Laddar…
C crazytok skrev:
Fast om det blir ljust i sovrummet av en tv, vad blir det då inte av en projektor? Oavsett hur bra en projektor är idag jämfört med för 10år sedan, så är en projektor fortfarande en projektor.... som projicerar bild, med hjälp av ljus...

Känns fel i ett sovrum, men såklart upp till trådskaparen att avgöra! :)
Nja det där stämmer helt enkelt inte, det är inte jobbigare/ljusare för ögonen med projje än med TV. En TV överför också bild till dina ögon med hjälp av ljus som du kanske vet? =) Skillnaden skulle vara de fotoner som krockar med luftens partiklar och sprider sig i oönskad riktning, samma effekt får man från TVn men bara halva sträckan genom luft =)
 
  • Gilla
Daniel 109
  • Laddar…
Nu har mitt motordrivna takfäste anlänt och ska sättas på plats framgent när tid ges men det har dykt upp ytterligare ett problem :seenoevil:

i TV-rummet finns det inte heller plats för en TV direkt på väggen så jag behöver sätta upp ett ”vikfäste” som gör att jag kan vika ut tv framför dörren till höger när jag ska se på TV. Sedan vill jag kunna vika tillbaka den till hörnet när jag inte tittar.

Alla fästen jag sett på olika stormarknader är förbannat dyra :worried: Men nu dök jag på dessa vikbara väggfästen på nätet. Någon som vet hur kvaliteten är på märket STEVISON:lying::lying::lying:

TV står på golvet vid hörnet i ett rum med fönster och altandörr, väggmonteringsutrymme behövs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Väggbeslag från STEVISON för TV, modell Lpa33-463G, för storlekar 32-70 tum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Stevison väggbeslag Lpa19-442 för TV, vikbart, anpassat för 32-55 tum skärmar, med prisjämförelsetagg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vikbart väggfäste för TV märkt STEVISON, modell Lpa19-464, för 32-70 tums skärmar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Förpackning för motordrivet takfäste med bild av fästet och fjärrkontroll, etikett visar storlekskompatibilitet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Nobbe_1 Nobbe_1 skrev:
Nu har mitt motordrivna takfäste anlänt och ska sättas på plats framgent när tid ges men det har dykt upp ytterligare ett problem :seenoevil:

i TV-rummet finns det inte heller plats för en TV direkt på väggen så jag behöver sätta upp ett ”vikfäste” som gör att jag kan vika ut tv framför dörren till höger när jag ska se på TV. Sedan vill jag kunna vika tillbaka den till hörnet när jag inte tittar.

Alla fästen jag sett på olika stormarknader är förbannat dyra :worried: Men nu dök jag på dessa vikbara väggfästen på nätet. Någon som vet hur kvaliteten är på märket STEVISON:lying::lying::lying:

[bild] [bild] [bild] [bild] [bild]
Hur stor och tung är TVn ?
 
Ca 22 kg tror jag

O Oeldling skrev:
Hur stor och tung är TVn ?
 
Hur mycket ska den sista väggfäste klara ser ju helt klart rejälast ut så länge du överdimensionerar så bör det inte vara några större problem med enklare märke se till att den vinklas ut som du vill ha TVn bara . Och när du får hem fästet ta ett vattenpass och kolla så fästet inte är snett på något sätt isf reklamera
 
  • Gilla
Nobbe_1
  • Laddar…
De dyra på elvaruhusen är inte bättre än de billiga på nätet eller hos kjell. Det är bara för att ha extra marginal vid produkter som inte undersöks ordentligt innan köp i varuhusen.

Köpt en ny tv, ska väl ha ett fäste också men glömmer kolla att det kostar 1700:-
 
Inte en ny TV och har ett väggfäste för plan vägg men jag kan ju inte använda det tyvärr :surprised:

Så du menar att de större kedjorna har ett påslag på ca 100% för kontroll :seenoevil:


Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
De dyra på elvaruhusen är inte bättre än de billiga på nätet eller hos kjell. Det är bara för att ha extra marginal vid produkter som inte undersöks ordentligt innan köp i varuhusen.

Köpt en ny tv, ska väl ha ett fäste också men glömmer kolla att det kostar 1700:-
 
Påslag bara för att det går.
 
Ja lite som när det gäller allt annat tyvärr

Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Påslag bara för att det går.
 
För allas vetskap så blev det en ”TV-hiss” :crysmile: Visste inte ens att dom fanns innan jag skrev här så tack så mycket för att ni finns och delar med er av allt möjligt :love:

Trevlig helg nu vad ni än ska göra :thinking: Själv ska jag bara ligga i sovrummet och titta på tv :seenoevil: Och när jag inte tittar på tv så vill jag ju ha utsikten fri liksom :giggle:

PS: Den låter mycket mer på filmen än i verkligheten :dizzy: Jag själv hör bara ett litet ”surr”

Vy från säng mot ett öppet fönster med utsikt över ett snötäckt landskap och sjö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sovrum med säng täckt av grått överkast och en TV-hiss monterad vid takfönstret med utsikt över naturen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vy från ett fönster mot en sjö med en brygga och solnedgång i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
TV-hiss monterad i taket i ett sovrum med utsikt över en klar vinterdag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
redep och 2 till
  • Laddar…
Tycker den utsikten förtjänar dubbeldörr ;)
 
  • Gilla
toolman77 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.