Jag ogillar verkligen att förklara skämt men eftersom det verkade vara svårt så är det väl snällast för alla.
#9521 syftar såklart till att man måste vara mindre intelligent om man vill flytta till STHLM. Så det är bara de minst smarta skåningarna som vill flytta dit. Därav så stämmer påståendet.

För övrigt, ett av de roligaste skämt jag läst här inne :) Men det är väl bara för att man är oskyldig åskådare av skämtet :)
 
  • Gilla
  • Haha
MagHam och 4 till
  • Laddar…
T tobbbias skrev:
Jag ogillar verkligen att förklara skämt men eftersom det verkade vara svårt så är det väl snällast för alla.
#9521 syftar såklart till att man måste vara mindre intelligent om man vill flytta till STHLM. Så det är bara de minst smarta skåningarna som vill flytta dit. Därav så stämmer påståendet.

För övrigt, ett av de roligaste skämt jag läst här inne :) Men det är väl bara för att man är oskyldig åskådare av skämtet :)
Eller så är ALLA skåningar intelligentare än ALLA Stockholmare.
Dvs även den dummaste skåningen är intelligentare än den smartaste Stockholmaren.

Enkel logik :)

/ Hälsningar Fredrik
 
T Tornhill 2 skrev:
Eller så är ALLA skåningar intelligentare än ALLA Stockholmare.
Dvs även den dummaste skåningen är intelligentare än den smartaste Stockholmaren.

Enkel logik :)

/ Hälsningar Fredrik
Fast det ökar ju knappast intelligensen i Skåne :)
 
  • Gilla
MagHam och 2 till
  • Laddar…
Jo, blir du av med någon som är "sämre" än snittet så höjs snittet.

Märks att du inte är skåning :p;)
 
  • Haha
  • Gilla
BiFuel och 4 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Jo, blir du av med någon som är "sämre" än snittet så höjs snittet.

Märks att du inte är skåning :p;)
Haha, typiskt Skåningar :)
Jag syftade mer på "Dvs även den dummaste skåningen är intelligentare än den smartaste Stockholmaren." Just det uttrycket implicerar ju knappast att intelligensen i Skåne skall höjas. Det måste också förtydligas att det är den dummaste Skåningen som flyttar till STHLM :)
 
T tobbbias skrev:
Det måste också förtydligas att det är den dummaste Skåningen som flyttar till STHLM
Det säger väl sig självt, eller? ;)
 
  • Gilla
  • Haha
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
harry73
Men varför skulle man som Skåning flytta till Stockholm om man inte är den dummaste skåning som finns
 
  • Gilla
MagHam och 5 till
  • Laddar…
Nu är dissekeringen av grodan i full gång

Fast det räcker med att man är på den dummare halvan av skalan för att snittet ska höjas.
(således räcker det också med att skåningen är smartare än snittstockholmaren)
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Snart dags

Ett bildäck på ett bord över en blå stol, med en gran och ett rött hus i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
-PC- och 14 till
  • Laddar…
A
iåaäeö
 
  • Gilla
-PC- och 1 till
  • Laddar…
Du missade ett å.
 
  • Gilla
-PC- och 1 till
  • Laddar…
A Alfons3301 skrev:
iåaäeö
såmm vi säje här i Smålann!
 
Som kustbon sade : "Ö" stavas alltid med "Ö" utom i Böxa å Körka, för där stavas det med "Y" !
 
  • Gilla
  • Haha
BiFuel och 2 till
  • Laddar…
Eller som östgöten sa när RIL (Regionsjukhuset i Linköping) bytte namn till UIL (Universitetssjukhuset i Linköping). Vad spelar det för roll? Det är ju "wheel" som "wheel"...
 
  • Gilla
  • Haha
50procent och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.