T
E etompau skrev:
Jag har installerat två stycken. Funkar som tänkt.
Inte den snyggaste mottagaren kanske, stor och klumpig.

Senast köpte jag Telldus utomhusmottagare.
[länk]
Ok, tack för info, fungerar dessa båda med Nexa Bridge? Är räckvidden ok? Jag har cirkar 8-10 meter från bryggan till där jag tänkt sätta denna.

Vilken skulle du ha köpt om du köpt en till?
 
T Thomas' skrev:
Ok, tack för info, fungerar dessa båda med Nexa Bridge? Är räckvidden ok? Jag har cirkar 8-10 meter från bryggan till där jag tänkt sätta denna.

Vilken skulle du ha köpt om du köpt en till?
Skulle gissa på att Telldus-enheten också funkar med Nexa bridge.
Skulle köpt Telldus mottagare, den är mindre och inte så klumpig.
Knapp för lokal manövrering finns också.
 
T
E etompau skrev:
Skulle gissa på att Telldus-enheten också funkar med Nexa bridge.
Skulle köpt Telldus mottagare, den är mindre och inte så klumpig.
Knapp för lokal manövrering finns också.

Ja den faller ju mig också mer i smaken.

Någon som vet om denna fungerar med Nexa Bridge? Den går på 433 mhz. Går det i så fall att schemalägga denna, det är viktigt att detta går.
 
T Thomas' skrev:
Ja den faller ju mig också mer i smaken.

Någon som vet om denna fungerar med Nexa Bridge? Den går på 433 mhz. Går det i så fall att schemalägga denna, det är viktigt att detta går.
Dessa enheter har samma eller snarlikt kodformat så chansen är stor att det funkar med Bridge också.
Schemaläggning görs i kontrollenheten.
 
T
E etompau skrev:
Dessa enheter har samma eller snarlikt kodformat så chansen är stor att det funkar med Bridge också.
Schemaläggning görs i kontrollenheten.
Ja precis, har en del grejor hemma som jag styr via schema i min bridge. Köper hellre telldus, men vill vara säker på att den är lika kompatibel som nexa mottagaren. Så om någon vet detta så återkoppla gärna!
 
T
Köpte telldus fjärrströmbrytare på Jula, den funkar inte med Nexa Bridge dessvärre.
 
Jag gjorde en snabb test med Telldus runda mottagare (vit modell) och dessa funkar bra med en Nexa fjärrkontroll. Upplärning och styrning till/från fungerar OK.
 
T
E etompau skrev:
Jag gjorde en snabb test med Telldus runda mottagare (vit modell) och dessa funkar bra med en Nexa fjärrkontroll. Upplärning och styrning till/från fungerar OK.

Försökte para den du länkade till igår med min Nexa Bridge och appen, det var helt omöjligt!
 
BigR
LGDR3500 klarar 3500W, så man behöver inte fundera över effektuttaget så ofta.Har fyra stycken som styr motor+kupévärmare, julbelysning, passagebelysning etc. M med Bridge. Äldsta mottagaren är väl ca 7 år vid det här laget.
 
T Thomas' skrev:
Försökte para den du länkade till igår med min Nexa Bridge och appen, det var helt omöjligt!
OK, som jag ser det ska det funka - koden som nexa fjärrkontroll skickar är samma som Bridgen skickar.
Har du en vanlig fjärrkontroll, så testa att koda den mot mottagaren och se om du får det att fungera.
 
T
E etompau skrev:
OK, som jag ser det ska det funka - koden som nexa fjärrkontroll skickar är samma som Bridgen skickar.
Har du en vanlig fjärrkontroll, så testa att koda den mot mottagaren och se om du får det att fungera.
Jag försökte även det. Stendött...
 
T
BigR BigR skrev:
LGDR3500 klarar 3500W, så man behöver inte fundera över effektuttaget så ofta.Har fyra stycken som styr motor+kupévärmare, julbelysning, passagebelysning etc. M med Bridge. Äldsta mottagaren är väl ca 7 år vid det här laget.
Hur är räckvidden? Kör du din med Nexa Bridge?
 
T Thomas' skrev:
Jag försökte även det. Stendött...
Du sätter mottagaren i upplärningsläge på korrekt sätt? (tryck på knappen tills dioden blinkar släpp och tryck på fjärrkontrollen)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.