Fick i våras anmärkning på att murstocken på vinden ej var putsad. Byggdes 94. Ingen anmärkning tidigare. Av olika Anledningar så är det ej gjort. Eldningsförbud eller lite uppskov? Vad tror ni?
 
Garanterat eldningsförbud.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Märkligt att inget hänt under dessa år? Kan sotaren ha varit blind? :thinking:
 
Gå upp på vinden och slabba på lite puts eller gipsputs. Det är enkelt och snabbt gjort.
 
Cancerman_777 Cancerman_777 skrev:
Gå upp på vinden och slabba på lite puts eller gipsputs. Det är enkelt och snabbt gjort.
Haha. Har varit på väg upp ett par ggr men fixar inte 5 meter med sladdrig alustege. Sorry!
 
Immobil Immobil skrev:
Märkligt att inget hänt under dessa år? Kan sotaren ha varit blind? :thinking:
Den är besiktigad tre ggr under de åren.
 
john68 john68 skrev:
Haha. Har varit på väg upp ett par ggr men fixar inte 5 meter med sladdrig alustege. Sorry!
Men du...då köper man en liten ställning för en tusing, så slipper man den sladdriga stegen ;)
 
MathiasS MathiasS skrev:
Garanterat eldningsförbud.
På en gång? Eller typ en månad på sig? Gör ju varken till eller från på 25 år!!!. Kan ju iofs fördröja genom att ge återbud när de bokat tid.
 
Cancerman_777 Cancerman_777 skrev:
Men du...då köper man en liten ställning för en tusing, så slipper man den sladdriga stegen ;)
Ok. Var köper jag en plattform för en tusing på 5 meter?
 
john68 john68 skrev:
Ok. Var köper jag en plattform för en tusing på 5 meter?
Aja...du behöver bara komma upp 3 meter väl, eller är det 7 meter som skall putsas??? Hur stor vind har du människa?
 
Eller snickra ihop en juste plattform.
Du kan ju förankra den med rep runt om skorstenen.
 
Cancerman_777 Cancerman_777 skrev:
Aja...du behöver bara komma upp 3 meter väl, eller är det 7 meter som skall putsas??? Hur stor vind har du människa?
Upp till luckan på gaveln är det ca 5-6 meter. Inne på vinden är det väl inget problem. Max 2 meter.....
 
john68 john68 skrev:
Upp till luckan på gaveln är det ca 5-6 meter. Inne på vinden är det väl inget problem. Max 2 meter.....
Var det inte "på vinden" som sotaren anmärkt på?
Jag tolkar det som att de 5-6 metrarna är utomhus, och då kan du ju hyra en skylift som arbetsplattform.
 
john68 john68 skrev:
På en gång? Eller typ en månad på sig? Gör ju varken till eller från på 25 år!!!. Kan ju iofs fördröja genom att ge återbud när de bokat tid.
Jag kanske inte riktigt förstår din situation. Har du fått anmärkning vid ett besök av sotaren så brukar det bli eldningsförbud om det inte är fixat till nästa gång han är där. Är det något allvarligt blir det förstås förbud direkt.
 
MathiasS MathiasS skrev:
Jag kanske inte riktigt förstår din situation. Har du fått anmärkning vid ett besök av sotaren så brukar det bli eldningsförbud om det inte är fixat till nästa gång han är där. Är det något allvarligt blir det förstås förbud direkt.
Inte sotaren utan brandskyddskontrollen som görs med några års mellanrum. Sotaren är aldrig inne på vinden...
Cancerman_777 Cancerman_777 skrev:
Var det inte "på vinden" som sotaren anmärkt på?
Jag tolkar det som att de 5-6 metrarna är utomhus, och då kan du ju hyra en skylift som arbetsplattform.
På vinden! Ingång från gaveln! Hmm skylift! Möjligen! Får riva lite staket
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.