Hade tänkt beställa hemlarm från verisure, men kommer även sätta upp egna kameror utomhus. Jag skulle behöva förslag på någon larmsiren man kan sätta utomhus som man själv kan aktivera vid behov. Gärna som man kan aktivera via gsm.
 
Det finns många siren för 12 V att välja på. Koppla till lämplig strömkälla och brytare så har du en lösning.
Kanske kan du utveckla dina krav omkring sirenen för mer tips.

GSM Ontech är en grunka som styrs via mobilnät. Anslut en trafo till och sedan till din siren så kan du styra detta.
 
E etompau skrev:
Det finns många siren för 12 V att välja på. Koppla till lämplig strömkälla och brytare så har du en lösning.
Kanske kan du utveckla dina krav omkring sirenen för mer tips.

GSM Ontech är en grunka som styrs via mobilnät. Anslut en trafo till och sedan till din siren så kan du styra detta.
Helst vill jag ha någon siren som kan gå på batterier.
Det är väl de kraven jag skulle behöva för sirenen. 1 möjlighet att aktivera via gsm. 2 helst trådlös.
 
Arlo har väl någon typ av inbyggd sirén?
 
D da20 skrev:
Arlo har väl någon typ av inbyggd sirén?
Nja tror inte de har siren på själva kameran, sirenen verkar sitta på basenheten. Eller någon version verkar även ha siren. Dock så skulle de va nice med gsm styrning
 
Redigerat:
Funderat på denna uppsättning när det gäller övervakning och larmsiren utomhus.

Övervakning med några Arlo pro kameror.

Utomhus Larmsiren kopplat till en clas ohlsson wifi smartplug.

Dvs om jag ser någon ovälkommen på övervakningen så kan jag sätta på wifi smartpluggen remote så larmsirenen börjar tjuta.

Tror ni detta skulle funka?
 
A Ace83 skrev:
Funderat på denna uppsättning när det gäller övervakning och larmsiren utomhus.

Övervakning med några Arlo pro kameror.

Utomhus Larmsiren kopplat till en clas ohlsson wifi smartplug.

Dvs om jag ser någon ovälkommen på övervakningen så kan jag sätta på wifi smartpluggen remote så larmsirenen börjar tjuta.

Tror ni detta skulle funka?
Jag kör liknande uppsättning själv med smartplug i garaget som styr en utomhussiren och det funkar bra :)
 
prichard prichard skrev:
Jag kör liknande uppsättning själv med smartplug i garaget som styr en utomhussiren och det funkar bra :)
Kul, vad använder du för produkter? Skulle va kul o se din setup in "action" om du orkar filma lite snabbt :)
 
Jag kör den här sirenen som är liten och lätt att gömma men låter ganska mycket ändå:
https://www.kjell.com/se/produkter/...MI1MzvwLPl5QIV1eWaCh0DkQTQEAQYASABEgJ5LPD_BwE

I garaget sitter en Osram Zigbee smartplug kopplad mot en Philips Hue brygga och allt styrs via Apples Homekit och kan startas via Siri så man inte behöver avsluta videosessionen i Arlo appen för att starta sirenen i någon annan app :D
 
prichard prichard skrev:
Jag kör den här sirenen som är liten och lätt att gömma men låter ganska mycket ändå:
[länk]

I garaget sitter en Osram Zigbee smartplug kopplad mot en Philips Hue brygga och allt styrs via Apples Homekit och kan startas via Siri så man inte behöver avsluta videosessionen i Arlo appen för att starta sirenen i någon annan app :D
Så den sirenen du använder börjar tjuta så fort den får ström? Om så är fallet, är det generellt så separata sirener fungerar, dvs börjar låta så fort de får ström?

Är det bra räckvidd på den smartpluggen du kör?
 
A Ace83 skrev:
Så den sirenen du använder börjar tjuta så fort den får ström? Om så är fallet, är det generellt så separata sirener fungerar, dvs börjar låta så fort de får ström?

Är det bra räckvidd på den smartpluggen du kör?
Räckvidden med Zigbee är normalt 10-20m men stora fördelen med Zigbee är att enheterna ”meshar” så ju fler enheter du har desto bättre mottagning och räckvidd (och jag har ganska många:D).

När jag letade efter en utomhussiren så var dom flesta antingen knutna till något larmsystem eller så var det liknande den jag köpte och då låter dom när de blir strömsatta.
 
prichard prichard skrev:
Räckvidden med Zigbee är normalt 10-20m men stora fördelen med Zigbee är att enheterna ”meshar” så ju fler enheter du har desto bättre mottagning och räckvidd (och jag har ganska många:D).

När jag letade efter en utomhussiren så var dom flesta antingen knutna till något larmsystem eller så var det liknande den jag köpte och då låter dom när de blir strömsatta.
Levereras den sirenen med strömadapter? Är det konstant varningsljud eller "pulserande" ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.