Hej!

Sitter och spånar på tak till vårat badrum. Satte gips i hallen, men tyckte det var för mycket jobb med allt spacklande och slipande. Så vad finns det för vettiga alternativ? Funderar på takskivor som är fasade i kanterna och som man fäster med någon typ av clips. Har dock bara sett sådana i spånmaterial och blir lite skeptisk till om dom pallar med fuktigheten i ett badrum? Någon som har sånna i sitt badrum eller tips på andra lösningar?
 
Tror att gips är att föredra. Prata sedan med din färghandlare, så får du tips hur du skall måla taket på ett fuktsäkert sätt.
 
Jag föredrar träpanel!!
 
Trä går bort då vi inte tycker om allmogestuket. Gips blir nog bäst, men jag hatar att spackla och slipa! Hallen vi gjorde blev kanon med gips, men som sagt mycket jobb.

Har för mig att jag i ett reklamblad såg takskivor som var anpassade för våtrum. Någon som vet någon leverantör ???
 
Gutte skrev:
Har för mig att jag i ett reklamblad såg takskivor som var anpassade för våtrum. Någon som vet någon leverantör ???
Dom här kanske
http://www.byggelit.se
 
Dom här kanske
[länk]
Precis! Fick bara inte fram fakta om dom går att använda i våtrum ??? Får dra iväg ett mail till tillverkaren. Tack för hjälpen!
 
Gutte skrev:
Precis! Fick bara inte fram fakta om dom går att använda i våtrum ???
Vi har deras skivor i takt sedan 10 år....... Kanon ser inget 8)
Vill du ha ett "vitt mail" så fotar jag..... ;)
 
Vill du ha ett "vitt mail" så fotar jag..... Wink
Gärna!

Är det Elittak som ni har? Och hur är det att sätta upp?
 
RoTe
Gutte skrev:
Precis! Fick bara inte fram fakta om dom går att använda i våtrum ??? Får dra iväg ett mail till tillverkaren. Tack för hjälpen!
Har såna i hela huset inkl våtrummen å det har funkat sedan 1977, ser fortfarande bra ut. Vet inte om det e samma fabrikat men det är exakt samma produkt.
 
Hej!

Trådbump :)
Vi håller på att göra vår dusch-toalett (135x285 cm) i vårt 50-tals lättbetong hus. Taket har varit en dåligt målad masonitskiva. Nu försöker vi enas om vägen framåt.

* Träpanel - kanske inte riktigt vår stil men lätt att sätta upp
* Träspalje
* Gips
- Sätta vanligt gips med remsa och spackla. Blir det bra? Blir det bra även efter det torkar och några år senare?
- Takgips med synliga skarvar som man inte behöver spackla.
* Annat alternativ (likt paneler ovan)?
 
  • Renoveringsprojekt av badrum med oslipade väggar, OSB-panel och grov stomme i trä.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.