Hej jag såg att mina blommor har läckt vatten i tid och otid och nu har brädorna svällt ... nu vill byta till marmor istället .. svårt dyrt ?

Bifogar bild på mitt fönster och Vit fönsterbräda och radiator under ett öppet fönster med svullna brädor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fönsterbräda med svart marmor imitation nära parkettgolv med vitt fönster och vägg i ljus interiör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
från ett lägenhetsbygge jag är på .. ps marmor fake..
 
Duttarmajster
Det är enkelt att såga i marmor med en billig diamantklinga på vinkelslipen, om du kan leva med begagnat så finns det att få tag på relativt billigt på t.ex. Nacka Byggnadsvård.

Hittade dessa på blocket:
https://www.blocket.se/skaraborg/Fonsterbrador_i_sten_87615623.htm?ca=11&w=3

Jag tycker marmor funkar hur bra som helst begagnat med lite patina.

Det ser hyfsat enkelt ut i dina fönster att såga ut en cm eller två ur fodret och limma på marmorskivor.

Jag har hälften av fönsterbrädorna i marmor och resten i värdelösa träbrädor målade med Nordsjös miljövänliga skitfärg och funderar också på att investera i att byta ut alla i trä till marmor.

För min del faller det på att jag inte har någon tid alls pga av två små barn..
 
  • Gilla
Papphammar666
  • Laddar…
Duttarmajster Duttarmajster skrev:
Det är enkelt att såga i marmor med en billig diamantklinga på vinkelslipen, om du kan leva med begagnat så finns det att få tag på relativt billigt på t.ex. Nacka Byggnadsvård.

Hittade dessa på blocket:
[länk]

Jag tycker marmor funkar hur bra som helst begagnat med lite patina.

Det ser hyfsat enkelt ut i dina fönster att såga ut en cm eller två ur fodret och limma på marmorskivor.

Jag har hälften av fönsterbrädorna i marmor och resten i värdelösa träbrädor målade med Nordsjös miljövänliga skitfärg och funderar också på att investera i att byta ut alla i trä till marmor.

För min del faller det på att jag inte har någon tid alls pga av två små barn..
Billigt ... är det pris per skiva ? Pris exempel
 
Måste virket bort eller limmar jag på den ? Maxibond?
 
BirgitS
Vill du inte sätta marmorskivan på konsoler så att den döljer lite av elementet?
Så som i den länkade blocket-annonsen. Din "önskar"-bild har ju inget element så det blir ju annorlunda.
 
  • Gilla
Papphammar666
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Vill du inte sätta marmorskivan på konsoler så att den döljer lite av elementet?
Så som i den länkade blocket-annonsen. Din "önskar"-bild har ju inget element så det blir ju annorlunda.
Men då kvarstår problemet men en svällt smyg som ändå ska byta
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.