Nyinflyttad och måste ha TV i sovrummet...(för jag är så dålig älskare :crysmile:)

Det finns ingen plats för mig att sätta fast/upp en TV och nu undrar jag om det kan vara en idé att köpa en projektor och duk? Någon som har erfarenhet och vad jag ska tänka på inför ett sådant köp?

Anståndet mellan projektor och duk blir ca 3-4 m. Blir bilden skarp eller som jag fått för mig, rätt oskarp?

Vad måste jag lägga mig i för prisklass för att det ska bli bra?

Projektor och upprullningsbar duk som visar en surfare på en våg, fjärrkontroll och projektor i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Nej för fan. Det blir aldrig bra. Köp ett VR headset så får du samma upplevelse och slipper se och höra frugan sucka.
 
  • Gilla
  • Haha
Noseone och 5 till
  • Laddar…
Skarp bild med projektor har det varit sedan urminnes tider. Köp så dyrt du kan.
 
Är ju helt beroende på hus kräsen du är ;) tänk bara på att köra en mycket tyst variant !
 
  • Gilla
TCG
  • Laddar…
Det beror mycket på vad det är för bildkälla, med stor bild krävs högre upplösning. Vanlig tv-sändning ser ju lätt dassig ut.
 
  • Gilla
Schuben och 1 till
  • Laddar…
R
Om du har plats för en duk måste du rimligtvis ha plats för en TV. Om inte så får du gärna förklara varför.

Om du verkligen behöver en projektor så är det många andra frågor som måste besvaras. Mörkläggningsmöjligheter, färg på väggar och tak, etc. Och inte minst vad DU klassar som "bra".
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Om du har plats för en duk måste du rimligtvis ha plats för en TV. Om inte så får du gärna förklara varför.

Om du verkligen behöver en projektor så är det många andra frågor som måste besvaras. Mörkläggningsmöjligheter, färg på väggar och tak, etc. Och inte minst vad DU klassar som "bra".
Inte alls säker kan ju vara garderobsdörrar eller dörren på lämpligast vägg som jag har i mitt sovrum har dock slopat media i sovrummet
 
En projektor LÅTER. Det gör inte en tv. Så I sovrummet tror jag det är väldigt dumt med en projektor.
 
  • Gilla
zwennebanan och 3 till
  • Laddar…
Skippa projan blir billigast och tystaste med ett sådant om det är praktiskt möjligt,min gamla chef körde ett sådant från taket ovanför en trapp motoriseringen funka skitbra tyst och fint men lite långsamt finns även om du har en vägg på sidan
 
  • Gilla
Nobbe_1
  • Laddar…
R
O Oeldling skrev:
Inte alls säker kan ju vara garderobsdörrar eller dörren på lämpligast vägg som jag har i mitt sovrum har dock slopat media i sovrummet
Möjligtvis, men om det är rullduk som ska användas så hade jag nog övervägt ett TV-fäste i taket istället. En projektor i sovrummet är högst sannolikt fel val.
 
  • Gilla
ErikLtz och 1 till
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Möjligtvis, men om det är rullduk som ska användas så hade jag nog övervägt ett TV-fäste i taket istället. En projektor i sovrummet är högst sannolikt fel val.
R RoAd skrev:
Möjligtvis, men om det är rullduk som ska användas så hade jag nog övervägt ett TV-fäste i taket istället. En projektor i sovrummet är högst sannolikt fel val.
Som projektor ägare (äger visserligen bara en liten China projan jag har med mig på resande fot ) men ägt en infokus en gång i tiden och kan inte mer en hålla med , dessutom behöver man ju inte ha så stor tv i ett sovrum så går få det ganska snyggt med en exempelvis vit tv om man har gnälli boss hemma!
 
  • Gilla
Nobbe_1
  • Laddar…
Har du ölats för en projektor så måste det väl finnas yta för TV. Det finns takstativ i värsta fall och ett sovrum förtjänar en Oled med Android TV
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.